Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 dette var dag to i barnehagen må jeg virkelig lære dem opp om at dette ikke er bra - hadde med mme til han og greier sjokkert jeg.....
Mamman til Mari Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Trykte visst litt kjapt på lagre-knappen... De er tydeligvis ikke vant til å ha unger under 1 år i den barnehagen, eller??? Varmt vann fra springen, fysj!
Gjest anouschka with Love Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Dette hadde jeg tatt opp med barnehagen! Kvalifisert personale med riktig kunnskap er noe man burde kunne forvente seg i en barnehage. Håper det var en en-dags vikar
MissBenz Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Dette vet jo folk som ikke er utdannet også! Ta det opp med barnehagepersonalet du!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Ta det opp med dem. Noen vet tydligvis ikke bedre og må ha opplæring, desverre. Var på besøk hos en familiebarnehage her for en tid tilbake. Mannen min jobber der. (jeg er også ansatt i barnehagen men på annen "avdeling") Og den andre assistenten skulle lage mme til et av barna, hun tok også varmt vann fra springen. Og jeg måtte få henne til å tømme det ut og forklare hvorfor hun ikke kunne bruke varmt vann fra springen. Var helt sjokkert over at en dame på 22 ikke vet bedre. Så det barnet hadde fått blandet med varmt vann fra springen annen hver dag tydligvis. Mannen min koker jo alltid vannet for han vet hvor viktig det er med at vi har en liten en selv.Men han visste ikke at ho ikke gjorde det, da melka blir laget mens den andre er opptatt med å skifte bleier.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Det med vann fra springen er IKKE FARLIG her i Norge når barnet er over 6 mnd... Kakao er jo også greit så lenge det ikke er masse! Skal vedde på at barnet ditt elsket det! Mødre må virkelig slutte å være så hysteriske.. Helt vilt.. Om du virkelig er så sjokkert,så er det jo bare å si at jeg liker ikke at dette foregår. Trenger ikke å klikke mer enn det. For det med vannet er faktisk helt greit. Har nettopp sitti å lest anbefalingene fra WHO... Ro ned litt.. Barnet døde nok ikke..
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Ta det opp! Sånt går ikke ann!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 nei vann fra springen er greit, varmt vann fra springen derimot skal ikke brukes.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Helt enig med anonym 22:33,folk må slutte å være så hysteriske!!! Fikk beskjed på helsestajonen at jeg bare kunne ta kaldt vann fra springen og varme det opp i microen,det har jeg gjort i 2 mnd og hun har ikke vært syk 1 gang,siden hun ble født!Hun er nå 8 mnd.... Hun har fått smakt på kakao av meg å,en halv ts..IKKE FARLIG!!!
Mamman til Mari Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Ja, men kjære vene, nå må dere lese hva saken gjelder..... VARMT vann fra springen. Kaldt vann fra springen gjør da ingen verdens ting!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Vi har en varmtvannsbereder som ved første øyekast kan se ut som etterlevning fra krigen. Gammel mao. Vil ikke bruke varmt vann fra den til noe som helst. Men nå måtte jeg sette meg å lese litt på nettet, og det påstås visstnok at varm fra varmtvannstanker, nye sådanne, ikke er så farlig som mange her skal ha det til. Nye tanker har termostat, og tempen kan stilles way langt opp, hvilket gjør at bakterier dør. ...uten at jeg likevel, av gammel vane, ikke ville fått meg til å bruke varmt vann fra springen til grøten Du får skrive liste til dem "ikke kumelk, ikke is, ikke, ikke, ikke..." Dersom de ikke skjønner det selv så
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Leste dette innlegget i går og har tenkt på det uttallige ganger siden....ble nervøs for å sende ungen min til bhg til høsten jeg nå. Man skulle da virkelig tro at personellet i en barnehage vet sånne elementære ting? Er det rart man blir litt hysterisk hønemor når man hører om slike tilfeller?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Det er vel ikke så farlig å smake litt kakao, heller ikke å ta varmt vann fra springen når han/hun er 9 månder? . Er nok ting i barnehagen som er mye farligere enn det. Som smitte fra andre barn, skitne leker som MANGE har tygget på og for ikke å snakke om katte skit i sandkessene pluss mange andre ting. Livet er ikke enkelt for våre små nurk Men det viser seg sannelig at menneskeheten består.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Ikke vær så hysteriske a!!! Blir helt svett av å høre på dere hønemødre... "Å, shit jeg hadde klikka lixom" hahaha DERE SKULLE BARE VIST hva som skjer i barnehagen der jeg jobber;) og ingen av barna har dødd enda:P Når jeg leser mye av det dere skriver her inne skjønner jeg at det faktisk går ann å lese for mye om barn og "barnebruksanvisninger" hehehe Følger dere virkelig alle råd dere leser/hører? I barnehagen drikker barna sølevann, spiser snø, spiser sand, graver i sandkassa og putter spaden i munnen, putter nesten alle lekene de kommer over i munnene (minst 10 barn har hatt samme leken i munnen og den har liggi på gulvet) masse smitte, lus er det innemellom også.... Dere kan ikke bli så overbeskyttende ovenfor barna deres! Dere kommer til å bli gale
To gull og en på vei Skrevet 8. mars 2008 #17 Skrevet 8. mars 2008 Jeg må bare si at vi har nettopp skiftet varmtvannstanken og da spurte jeg rørleggeren hvordan det var i forhold til å bruke varmtvann fra springen til matlaging osv. Han sa at han brukte som regel varmt vann når han skulle lage mat, for nye tanker er så gode at det er ikke farlig. Så jeg hadde ikke klikket på barnehagen av den grunn, for det er ikke farlig, men av gammel vane selv, så hadde jeg ikke likt det og da tatt det opp med barnehagen.
Yo&La+spire Skrevet 8. mars 2008 #18 Skrevet 8. mars 2008 Grunnen til at man ikke skal bruke varmt vann fra springen er at varmen gjør at metaller ig andre stoffer kan løsne fra rørene og komme i maten. Dette gjelder sikkert ikke alle nye tanker/rør, men f eks hos oss som bor i et litt eldre hus er det faktisk farlig å gjøre det. At barn spiser snø, sand o.l kan ikke sammenlignes helt synes eg, for dette er ikke nødvendigvis farlig, selv om barnet ka bli sykt/få vondt i magen. Avfallstoffene i rørene er direkte giftige, og en kan bli alvorlig syk visst en får de i seg. Nå kan det jo vere at denne barnehagen har et helt nytt rørsystem/tank og da er det jo greit. Antakligvis vil ikke barnet bli sykt heller, det er jo sjelden det skjer, men det kan altså skje og eg ville snakket med barnehagen for å høre om "de visste hva de gjorde" da de brukte varmt vann fra springen....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #19 Skrevet 8. mars 2008 jeg er IKKE en overbeskyttende hønemor, men jeg hadde også reagert om bhg. hadde gitt min lille tulle kakao i en alder av 9 mnd. Hva er poenget med å gi det,??jeg er jo sikker på at det ikke var babyen som ba om det! Det er TULL av bhg å venne barna til slike ting. Skriv en liste til bhg over hva babyen ikke skal ha. Også hvordan mme skal lages,! Hvordan skal du vite om det er en ny varmtvannstant?? Barnehagen er en servise som vi betaler for , og da skal de høre på foreldrene sine ønsker, så sant de er innen rimelighetene krav.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #20 Skrevet 8. mars 2008 Jada,nå dør barnet... Jeg må signere hun som jobbet i barnehage. Er helt vilt hva barna får i seg. Giftig er det nok ikke du,da hadde det ikke vært lovlig. Istedet for barnehageplass,kanskje det er billigere med en hvit boble å putte ungen i?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #21 Skrevet 8. mars 2008 Barnet skal ikke ha kakao fordi...??? NÅR skal barnet få kakao da? I hvilken forbindelse fikk barnet kakao (feks skogtur?) Bhg skal selvfølgelig respektere foreldrenes ønsker og oppdragelsesform om det er til det beste for barnet. I rammeplanen står det mange ting som er viktig for førskolelærer/pedleder å følge. Jeg ser for meg en gjeng med barn på skogtur hvor barna får kakao (det varmer, gir energi og er koselig på skogtur og er med på å gi barna en god følelse for skogturen, som en skitur med kvikklunsj og appelsin for voksne). Som regel er det et mål og en mening med det meste en pedagog foretar seg i forhold til opplegg og barna i barnehagen. Ikke lett å være pedleder (førskolelærer) for 18 barn om alle foreldre kommer med svære lister over restriksjoner mot noe som fremmer gode opplevelser for barna deres (da snakker jeg om kakaoen), som de kanskje får høyst en gang i uka eller en gang i mnd....eller sjeldnere enn dette. Hva er det verste som kan skje? At assistenten tok varmt vann fra kranen er ikke farlig det heller, men det går jo an å prate vanlig med personalet om dette uten å ta helt av og "klikke" ..... Vi er da siviliserte mennesker? Hilsen en pedleder
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #22 Skrevet 8. mars 2008 Det er da ikke snakk om noe SVÆR liste . . Alle vet vel også at det ikke er anbefalt å gi babyer vanlig melkeprodukter før de er 1 år, det blir nå det samme med yogurt også det, så hvorfor?Er dei på tur kan devel ha med en flaske varm mme. Og klarer ikke barnehagen og forholde seg til det, har de tatt inn for mange barn!!!! Hurra for full dekning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå