Gå til innhold

Jeg tror jenta mi har fått i seg parafin.... hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tre dager nå har hun bæsja ekstremt!! mye, flere ganger for dagen, fulle bleier. Jeg trodde det kunne være fordi vi har så smått begynt å gi henne ku-melk, men nå har hun ikke fått det noe mer (Hun er 11 mnd)

Så kom jeg på at samme morgen som dette begynte, fikk hun tak i en bit stearin som var brukket av et kubbelys. Jeg trodde jeg fikk tatt fra henne før hun spiste noe, jeg satt jo rett ved siden av henne - men nå når denne bæsjingen aldri tar slutt, lurer jeg på om hun har klart å få i seg en liten bit likevel. Hun er 100 % seg selv ellers, og det er ikke diare hun har - men heller ikke helt fast.

Er det noe jeg kan prøve å gi henne for å nøytralisere effekten av evt. parafin i systemet? Ser ikke noen grunn for å ringe legen, hun spiser og drikker og er i kjempeform. Men den bæsjingen da, det er ganske ekstremt i forhold til hva som kommer inn....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke farlig, og må ut av systemet. Ring giftsentralen eller sjekk gift.no

Skrevet

Prøv å ringe giftinformasjonen på tlf: 22591300

Vanligvis er flytende parafin farlig, en må gi litt fløte eller matolje med en gang etterpå, men det står ingenting om stearin.

Du kan eventuellt sjekke på nettsidene; www.giftinfo.no

Skrevet

sikker på at ikke det er tenner på gang? Her så bæsjes det noe helt vannvittig når hun holder på med tenner.....

kan fort komme opp i 8 bæsjebleier som går fra nakkerota ned til lilletåa ;-)

Skrevet

Takk for tips! Fant det på den giftinfo - sida :) Det står at stearin ikke tas opp i kroppen, og at man ikke trenger å gjøre noe. Det var jo greit å vite :)

Ja, det kan være tenner, hun har ikke en eneste tann enda. Men nå har hun hatt samtlige tegn på tenner så mange ganger siden hun var tre mnd, at jeg har slutta å tro på at det kan være grunnen til noe som helst :) Men stearinlyset var det i alle fall ikke.

Tusen takk!

Skrevet

men.. stearin og parafin er vel to forskjellige ting? stearin har vi nok alle fått i oss, jeg ble også redd da gutten min spiste det engang, men fikk svar her inne om at det ikke er noe farlig:)

Mannen min har slukt parafin en gang(skulle gjøre et sånn flammesluker-triks...) og han fikk en kraftig lungebetennelse.

Skrevet

Parafin og stearin er ikke det samme nei.

Skrevet

Hehe...må le litt når jeg leser dette,jeg fikk nemlig i meg parafin da jeg var liten.

Var rundt 4 år og fant en brusflaske med goooood brus,trodde jeg...

Heiv innpå og på flaska var det parafin!

Oh my god...

Husker smaken,og hele opptrinnet meget godt den dag i dag.

De fikk meg til å drikke melk etterpå,og jeg spydde som en gris.

Vet ikke om det med melka var det rette å gjøre...men,det gikk nå heldigvis bra :)

Skrevet

Nei, parafin og stearin er ikke det samme, men det er parafin i stearinlys - og særlig i de billige man gjerne kjøper på Europris og Rema... Det var derfor jeg tenkte det hadde sammenheng.

Skrevet

siden du spør her inne er du jo tydeligvis bekymret så da synns jeg du bør ringe kegen. ikke vits og sitte og være bekymret da vel...

Skrevet

Litt drøy overskrift når jentungen bare har tygget litt på et stearinlys, er det ikke? Dramaqueen.

Skrevet

Javel? Hva er så drøyt med den da, om jeg tør spørre? Trodde du jeg satt her og hylgrein av redsel over tastaturet?

Skrevet

Den overskrifta virker rimelig dramatisk ja.

Skrevet

Javel. Men husk at jeg kunne ha skrevet "HJELP! Snuppa mi har fått i seg parafin, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!! Kommer hun til å dø??! Og så spurt på slutten om jeg skulle ringe legen eller ikke.

Men takk for hjelpen, jeg skal jammen huske på å lage kjedeligere overskrifter neste gang jeg lurer på noe!

Skrevet

Ja det kunne du nok ha gjort. Ville ikke forundret meg det dugg, dramaqueen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...