Gå til innhold

Er det mulig å fjerne mandlene UTEN narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil fjerne mandlene, men har angst for narkose... Går det ann å fjerne de uten narkose på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det gjøres ikke. Har jobbet med dette :) fullstendig uaktuelt uten narkose, og godt er det!

har tatt mandlene selv, og narkosen er ingenting i forhold til tiden etterpå :)

Skrevet

Nei. det er ikke mulig. Hvorfor er du redd for narkose?

Skrevet

uff, ja jeh har fått med meg at det visstnok er forferdelig vondt etterpå. Blir helt skjelven jeg..... Skjønner ikke hvordan jeg skal tørre....

Ekkel tanke at noen må "puste" for meg.. grøss....

Skrevet

Det var en unødig kommentar, MaMmA&cO . Du kan til og med operer hjernen våken,.

Skrevet

Tror nok det er greit å slippe å puste selv under denne operasjonen.

Skrevet

hehe.... trodde egentlig ikke det da... men er jo lov å håpe at det kunne gått på en enklere måte. huff.....

Skrevet

Tok de for 1 mnd siden.Var ikke så ille etterpå som jeg hadde trodd.Verste var og ikke kunne spise i 12 dager.Bare kald suppe og,is osv..

Skrevet

er det virkelig så forferdelig ille etterpå?? Skjønner bare ikke hvordan man kan få i seg veske i det hele tatt etterpå....

Skrevet

Selvsagt kan du fjerne uten narkose - jeg fjernet mandlene med laser for noen år siden og da kun lokalbedøvelse.

Var skikkelig vondt og sårt i halsen når bedøvelsen gikk bort og fikk feber utover kvelden. Men var vondt de første dagene bare (sårt og vondt i halsen)

Skjønner godt angsten din for narkose, er like pingle selv når det gjelder dette. MEN - det var pyton med bedøvelse i svelget, følte det som jeg skulle bli kvalt. Ikke kontroll over svelging eller noe. Det hele tok vel 10 minutter, gjorde det hos spesialist på øre-nese-hals og hadde lege og sykepleier tilstede mens mandlene ble brent bort med laser. Det verste var lukten, svidde mandler lukter ille :-)

Skrevet

...men det gikk greit altså? ser for meg at det ikke går ann å svelge i det hele tatt etterpå.. og det er jo litt dumt, for går jo ikke ann å la være å svelge..

Skrevet

Er nok best med narkose.

Er veldig individuelt hvor vondt det er etter operasjon.

Får smertestillende som hjelper,hjalp veldig på meg,enda jeg tok voltaren og paracet og ikke voltaren og paralgin forte.(Tålte ikke paralgin)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...