Gå til innhold

Til dere som har babier på 4-5 mnd. Når legger dere dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer - for jeg har lagt min kl 2100 og i dag var han så grinete at jeg la ham klokka sju.. Nå sover han som et slakt og jeg tror kanskje jeg har lagt ham for sent den siste mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kom til samme konklusjon da hun var ca 3,5 mnd og begynte å legge 18.30.

Nå er hun 5 mnd og nå bader vi 17.45 og så ammer jeg fra 18.00. Stort sett sover hun som en stein når kl er 18.30 og da sover hun til rundt 04-05.

Skrevet

Er i seng kl 18,30-19,00 og sover til 4-5, amming så sover han til 07.00

Skrevet

Legger han kl 19 og da sover han til kl 07. Får grøt rett før han legger seg. Han er 4,5 mnd.

Skrevet

KLokka 19.00, hver dag siden hun var 5 uker :-) Nå er hun 5 måneder.

Skrevet

21 er nok i seneste laget ja ! Nicholas legger seg mellom 18.30 og 19.00, varierer litt! spiser en gang på natten, mellom 01 og 03, og sover til mellom 7 og 8 en gang ;)

Skrevet

Min la seg i seks - halvsjutiden i en periode, men HS syntes det var litt tidlig og hun anbefalte at vi vekket han en gang i løpet av kvelden (sånn at "langsøvnen" skulle komme mellom 12 og 6, heller enn mellom 6 og 12).

Så vi la inn en liten hvil i fem - halvsekstiden, og nå legger han seg for kvelden sånn i åtte - halvnitiden.

Og sover i ca 12 timer, avbrutt av et par påfyll (uten egentlig å våkne).

Skrevet

Vår lille gutt er 4,5 mnd gammel og han har lagt seg kl 21 frem til i går. Da sluknet han kl 20 og i dag måtte vi legge han 19.30. Problemet er at han ikke har noen 12- timers natt... I dag våknet han 6.30 etter mange måltider i løpet av natten... Tør ikke tenke på når han våkner i morgen og da er det helg og pappa er ikke like keen på å ta med seg mini opp.

Skrevet

Vår gutt er 5.5 mnd og vi legger han ca kl 19. Jeg fullammer han enda så han får mat to ganger i løpet av natta. Eller ene gangen rett før vi legger oss og neste på natta.

Skrevet

Hei.

Vi har lagt lillemann ca kl 21.30. Han er 4 mnd. Forrige dagen prøvde jeg å legge han kl 20.30... det angret jeg på morgenen etter når han våknet kl 04.30 og var strålende bild og fornøyd og klar til å stå opp!!! Det var ikke snakk om at han skulle sove mer! Han kan godt ligge i sengen å pludre en liten halv time - men når det ikke er gøy lenger begynner han å "mase" og vil stå opp... da var det bare en løsning da! Snille snille pappa som sto opp med gutten enda han skulle på jobb etterpå!

Spurte på HS i dag om jeg legger han for sent, men hun sa at det ikke var så farlig ennå, men når han beg nærme seg 6 mnd burde han ha tidligere legge tid, gjerne sånn rundt kl 20. Hun foreslo også gradvis endring av tidspunktet med ca 15 min tidliger om gangen, prøv noen dager, 15 min til etc...

Men alle er jo forskjellige!!! Det kan jo hende din vil sove til i morgen selv om ikke min vil :)

Lykke til!

Skrevet

lillegutt er strax 4 mnd å han legger seg ca 19.30=)

sover til i 3-4 tiden for så å få mat å så sove til 9-10=)

Skrevet

legger henne kl.19 og hun våkner kl.09. hun er 4 mnd

Skrevet

18.30-19 tiden. Hun blir 5 mndr i morgen.

Er oppe mellom 2 og 100 ganger i løpet av natten for å ammes. I natt tror jeg hun var oppe 100 ganger.

sukk...

Skrevet

Min gutt er 5 mnd idag. Vi legger han kl 21.00 etter siste flaske og stell. Da sovner han med en gang og sover til alt mellom 7 og 8 neste dag.

Skrevet

gutten min er 5mnd og 3 uker.. og vi har enelig fått litt rutiner. Nå får han grøt i 19:00 tiden..også sover han helt til 07:00.. uten mat! deilig!!

Skrevet

Sovner 22:00 og sover uten å våkne til kl.08:00.

spiser siste måltid 21:00 og så kveldstell og så sovner han.

Skrevet

Snuppa her i huset har lagt seg sent helt siden hun ble født så etter at hun fylte 3 mnd la hun seg rundt 23 og vi var lykkelige :) Nå som hun er 4,5 mnd har vi måttet flytte leggetiden mer og mer ellers begynner hun å gråte og blir overtrøtt. Nå om dagen begynner vi legging rundt 19.45-20.00 og hun våkner rundt 07-08 med flere amminger under natta.

Skrevet

Gutten vår er 5 mnd. Har lenge lagt han kl 20, og da sov han til ca 7 - 7.30. Men i det siste er han veeeldig trett alt kl 18, så vi har de siste nettene måtte lagt han til 19.30. Våkner i 6 tiden, men kan ikke drøye kvelden lenger heller. Da blir han bare overtrett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...