JenteBergen82 Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har en Teutonia spirit S3. Her om dagen fikk jeg en katalog på simovognene, og fikk egentlig lyst på en Simo kombi. Er fornøyd med Teutoniaen, men synest Simoene virker så stabile og sikre i all slags vær. Er jeg helt gal hvis jeg kjøper en stor simo vogn?? Har sett på emmaljunga sine og, liker Edge Duoen. Noen som har noen meninger om hva jeg skal gjøre?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Spirit s3 er jo lettere enn kombi/duo-vognene, men hvis du ønsker noen av de du har nevnt så finnes det jo mange brukte på finn.no som ikke koster så mye. Hadde du tenkt å beholde Teutonia-vognen eller erstatte den? Hvor gammelt er barnet ditt?
JenteBergen82 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 Tror det blir til at jeg selger den da, men den er jo veldig fin. 2007 modell. Grå og pittelitt rosa på. Har stelleveske i samme stil. En skikkelig fin vogn til en liten prinsesse. Har matchende softbag til. Jenten min er 1,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Har du noen venner som har en simo eller emmaljunga? Du kan jo spørre om du kan få teste den ut i et par dager Du får vel sikkert nok penger for Teutonia-vogna di til å dekke kostnaden for en ny simo/emmal.(?) Jeg hadde en emmaljunga smart duo, men syntes den ble for stor å ha med å gjøre. Hvis du ønsker å ha en robust og lun vogn, så ville jeg ha skiftet
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg anbefaler simo kombi på det varmeste. Det er en robust, stor og sikker kvalitetsvogn. Jeg har brukt den til alle mine tre barn og skal bruke den til fjerdemann også.
Bergene Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Er enig med deg at simo (og emmaljunga) er gode vogner til alt slags vær, robuste, lune og gode. Hvis du skal ha en simo vogn ville jeg valgt duo, det er lettere enn kombi. Jeg liker utseende på simo godt, klassisk og fint syns jeg de er. Skal du ha emmaljunga edge ville jeg valgt classic understell fordi dette er lettest, sport understellet syns jeg blir alt for tungt etter min smak. Jeg syns vekt er viktigere enn vedbart styre, men smaken er jo som baken ;-). Fordelen med emmaljunga i forhold til simo (riktignok går det bare på classic understellet ikke sport) er at man kan stille fjerningen. For når ungen er blitt større og tyngre og sitter i sportsvogn er det litt tyngre å svinge med (man må trykke håndtaket lenger ned på en måte) en vogn som har masse fjæring, så da er det greit å kunne stille sånn at det blir mindre. Om du skal bytte ut spirit vognen din til en av disse må du nesten tenke over hva behovene dine er. På shopping er spirit best, ute på tur en av de to andre. Jeg går masse tur så for meg hadde valget vært enkelt. Spirit er jo ikke fult så god på grus og snø, og personlig liker jeg best 4 hjuling til turgåing, stabilt uansett underlag. Mens simo og edge er ganske store å ha med på shopping. Du må også være klar over at når man har en såpass stor og tung vogn føler mange behov for en lettere trille når ungen blir rundt et år, med spirit som du har nå har man kanskje ikke like stort behov for det. Hvis du vil ha alternativ til en vogn som er god på tur, men heller ikke er så stor å ha med å gjøre på shopping er jo brio happy (riktignok med teleskop understell, ikke det compacte) eller teutonia mistral et godt alternativ.
Bergene Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 JenteBergen82: Fresten, har vi møttes på treff på augustins? Husker det var en der med sånn vogn ;-). Du kom senere sammen med ......(vil ikke nevne navn) dere hadde vært i åpen bhg.
Bergene Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Ikke sikkert det er deg da, hihi, bare tenkte siden du hadde en jente i somme alder, lik vogn og stelleveske.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har nettop kjøpt en Spirit S3 til mitt tredje barn. Brukte emmaljunga duo edge til de to andre. Bagvognen er stor og god, med god plass til voksipose bl.a. Men jeg ville ha en vogn med en lettere/nettere sportsvogndel.
allegodetingertre Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Som bagvogn er både Simo kombi/duo og emmaljunga edge gode vogner, men som sportsvogn er de veldig tunge. Ikke glem at det er sportsvogn du skal bruke lengst! Jeg ville nok heller beholdt spirit inntil videre og så kjøpt OTH el når barnet er rundt 1 år gammelt.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 jeg kunne ALDRI hatt simo. har den som sovevogn/barnehagevogn. og den er fryktelig stygg og se på og et helvete og manøvrere.. Elsker teutonia spirit jeg da, synd de er så korte i sittedelen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå