Snusmusa Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Vet ikke om dette er noe for dere, eller om dere allerede har hørt om det, evt prøvd dette ... Men fastlegen min tipset oss om noe som het: Midt i melllom. Legger ved link til siden og håper dette kan hjelpe dere litt ) Fastlegen deres skal kunne henvise dere. Vi skal bestille time der, for vi blir snart sprø av denne oppvåkningen på natta, Poden er 6mnd og 3 uker ... Lykket til!! Om noen har erfaringer vil jeg gjerne høre disse ! http://www.midtimellom.no/tjenester.html
Legekjærringa Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 tar til meg tipset jeg Augustgull. Gikk tilbake til et tidligere innlegg, og jeg hadde ikke sett innlegget fra deg ang ønske om oppdatering fra meg. Kommer nok et mer utfyllende innlegg senere, men er her noe i korte trekk. Som sagt har jeg drevet med søvnmetoder i 9-10 uker og prøvd alt; fra å sitte inne hos han og holde han i hånden til å hysje han i søvn (til jeg nesten svimte av selv) til å ta han opp og legge ned igjen hver gang han skrek. Ingenting hjalp, men ingenting forgjeves. Til slutt vugget jeg han i vogna hver gang han skrek i nesten 3 uker a la Wahlgrens metode. Rekord var 11 ganger på 28 min og maks tid var 2 1/2 time på natta. Da var min tålmodighet slutt. Ferbers måtte benyttes. Til min store overraskelse ved begynnelsen av "kuren" sovnet han selv og det ble kun sutring men jeg hadde kun behov for å gå inn til han 1-3 ganger! wow tenkte jeg. Maks sutring i 10 min på kvelden. Samme på natta. Holdt på i 7 dager; de beste nettene sov han 7-8 timer i strekk, og så litt tull resten av natta. Legger han stort sett ned lys våken nå og han sovner av seg selv innen maks 10 min. Så ble nettene snudd på hodet. Men det viser seg at han ble forkjølet, og har nå høy feber...og da blir alle søvnmetoder utsatt dessverre midt i prosessen. Nå er det viktig at han får kos, pupp og lov til å bestemme litt selv synes jeg. Gjøre det mest mulig behagelig for han. De nettene hvor han sov så lenge sammenhengende hadde jeg en enda mer blid og fornøyd gutt på dagen, han sov bedre på dagen også og la seg med ett smil om munnen. Så vi bare fortsetter når han er helt frisk igjen. Håper det ordner seg for dere også.
Snusmusa Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 Hei Jeg har brukt litt ferbers light, og det funker, han sovner raskt( 2 - 5 min), men det er resten av natta som ikke funker... Men har er aldri våken lenge lenger, bare å gi smokken så sovner han , men jeg gjør jo det hver time hver natt nesten, aldri sovet en natt igjennom, maks har vætr 5,5 timer i 5 dager- det var jo rene himmelriket ) Han får forresten flaske mellom 04- 06 ett sted-da er han tydelig sulten... Spiser siste måltidet sitt i 19 tiden , så det er vel ikke så ille det.. Legger seg meollom 19.30- 20.00 Men blir småsprø av denne oppvåkningen hans natten igjennom - skjønner ikke hva som gjør det.. Han er jo SÅ blid og fornøyd dagen igjennom- bare smiler og ler ) Så det er nok ikke så ille for han som for oss...
Legekjærringa Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 har det på samme måte! Dessverre er det slik at de våkner fordi de mister smokken...og ikke klarer å finne den selv. Så alternativet er at man avvenner smokk på natta, og ev. kjører Ferbers intervaller også på natta en kort periode for at de finner søvnen selv. Jeg kom ikke så langt for han ble syk. Jeg gir fortsatt 1 måltid på natta også. Han drøyde det selv fra 24 til 03 og så gir jeg han kl. 07 når vi står opp. Alt blir endret nå etter syke-perioden, men det får være. Ingen som anbefaler Ferbers - man skal ALDRI gjennomføre noen kur ved sykdom. Spennende å høre oppdateringer fra andre august-jenter :0) Savner BIM litt jeg....
Snusmusa Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2008 Ja, savner også BIM.. Poden sovnet åtte i kveld og har ikke våknet en enda... NY rekk!! Utrolig deilig ! *flinke gutten* Så da kan det jo hende jeg er inne på noe bra nå... Håper det ) Nei ved sykdom må du ikkke gjøre det- la han/hun styre det da Masse lykket til og håper det blir bra og lang nattesøvn hos dere snart_ krysser fingrer og tær for oss )
Leandermamma Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Vil bare få tipse dere om at Fotsoneterapi er vel verdt å prøve. Leander våknet hver time, hver eneste natt fra han var 4,5 mnd til han hadde sin første fotsoneterapi time 8 mnd gammel. Det funket som bare det allerede etter første behandling :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå