Gå til innhold

Då er det vel så godt som sikkert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overlegen som testa sønnen min i dag seier at ho er 98% sikker på at han har ADHD. Når eg spute ho ut seier ho, vel eg kan jo ikkje vere heilt sikker, eg har jo berre testa rundt 1000 barn.....

Ho var utrulig flink.

Det var med to andre legar som vil spesialisere seg, så ho underviste dei underveis. Veldig pedagogisk. Er egentlig kjempe imponert.

Sønnen min testa positivt på alle delane av testen, på alle spørsmåla. Det var så rart, for ting som eg har synte var litt difust og rart berre konstaterte ho med stor autoritet.

Eg synes eg har lært masse i dag. Og er egentlig veldig avklart. Letta på en måte. Vanskelig å forklare.

Måtte berre fortelle det til nokon.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint da, da er det hjelp å få etterhvert.

Skrevet

Det er alltid godt å vite, og dette vil gjere det lettare for dokke å legge ting til rette for guten:)

Skrevet

Hei.jeg har adhd å min sønn på 8 år.Har vært tøft.Min far hadde også adhd.Det er kunn bup som kan stille adhd diagnosen.Barn å Ungdoms poliklinikk.Har håldt på lenge med dette.Mye slit å tårer.Legen henviser kun barn/voksne til bup.Man må igjennom en god del papirer,tester,observasjon i barnehagen/skole å hjemmebesøk.Er det noe du lurer på så kan du bare spør meg:)Var lettere å få diagnosen til meg som voksen.Gikk fortere.Har fått en gutt til på 5mnd.Håper han ikke får adhd.er 50% sjangse!!

Skrevet

Vi er på BUP, det er der overlegen kom for å lære opp dei andre.

Var det virkelig lettare for deg å få en diagnose? Jeg trodde det var uendelige ventetider for å komme inn i voksenpsykiatrien.

Skrevet

jeg fikk diagnosen 27år gammel.Min sønn gikk på bup,jeg til voksen psykriatrien.Jeg gikk ca 3 ganger,pratet om min oppvekst osv,papirarbeid osv,så fikk jeg diagnosen.Min far hadde også adhd,mye adhd i familien.ADHD er arveligt.Tror jeg ventet 1-2 mnd,før eg fikk timen til psyk.Sønnen min tok det lengre tid med å stille diagnosen pga med barn er det viktigere.For barn kan ikke utale selv hvordan di er og føler.Må teste og observere nøye.Mange timer hadde han.Noen timer på bup å lekte med ting,for og se hvordan han var i lek osv,spilte spill,ble observert på skolen,hjemme.Tok forskjellige tester,og utprøvelser av ritalin på slutten da han hadde fått diagnosen.Det funket 100% på han.Det med at overlegen å sånt har ikke jeg hørt om.Ikke likt alle plass.Jeg fikk time hos psyk,gikk ca 3 ganger å fikk diagnosen å prøvde ritalin,med opptrappingskjema.Enkelt å greit.Vis det ikke var så greit,er det bare å ikke ta adhd medisinen:)

Skrevet

Overlegen som testa guten var veldig erfaren. Ho var veldig sikker etter bare å ha møtt han en gang, men så fins det ei mappe på han som sikkert er 10 cm tjukk no, så ho kunne jo lese seg til mykje der.

Det som kan bli et problem er at ritalin ikkje kan brukast i kombinasjon med veksthormon, som han går på.... Mulig at conserta kan, så han skal i tilfelle direkte på det.

Og så er det bare 80% av adhd barna som reagerer positivt på ritalin / conserta. 20% har ikke positiv virkning av medisin, så vi krysser fingre og tær.

Min sønn er såpass plaga at han ikkje snakkar reint enno. Han er 10 år og det er vanskelig å forstå han sjølv om han snakkar heile tida. Det er ufattelig slitsomt. Veldig vanskelig å skaffe seg venner også. Gleder meg til å få prøve medisin. men er jo litt nervøs for at det ikkje skal virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...