Gå til innhold

Hvor mye vann bør gravide drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så plaget med treg avføring og har derfor begynt å drikke mer vann. Men hvor mye bør man drikke - hvor mange glass om dagen? Noen som vet?

Skrevet

Jeg regner med jeg ligger på ca 3 l pr dag. Drikker alltid et glass vann før alle måltid, på jobb har jeg en vannflaske ved pulten ved siden av meg som jeg fyller opp ca 3 ganger i løpet av en dag (1/2 l). Drikker vann (ca 2 glass, kanskje) til hvert måltid bortsett fra frokost, da drikker jeg melk. I tillegg har jeg stort sett alltid et vannglass på bordet når jeg ser på tv etc. Kan ha litt treg avføring avogtil jeg også, men det går stort sett greit.

Skrevet

Hvis du har treg avføring bør du drikke en kopp varmt, kokt vann på fastende hjerte hver morgen. Det kan hjelpe :-)

Skrevet

Eller spis masse grønnsaker, de er rike på fiber og er godt for magen! Svisker er veldig effektiv hjelp da!

Vann synes jeg man skal drikke som man har behov for, ikke press i deg for mye vann, ikke sunt det heller!

Skrevet

Jeg drikker rundt 2-3liter vann pr dag, spiser kornbrød og endel grønnsaker. Kan si så masse at jeg har hatt helt normal avføring i hele svangerskapet=)

Skrevet

JM sa til meg 1 1/2 - 2 liter om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...