Gå til innhold

Hei, Jeg får dobbel-barnetrygd, men ikke småbarnstillegg..

Anbefalte innlegg

skjønner ikke det her helt jeg, jeg har hørt fra andre at man får det uten å søke på det, men jeg har ikke fått, synes det er litt flaut å ringe å høre me dem på Nav, selv om hun Saksbehandleren er veldig grei !!

Håper på svar, takk på forhånd :)

Fortsetter under...

Det er kun de som får full overgangsstønad som har krav på småbarnetillegg, det har ikke noe med utvidet barnetrygd å gjøre.

Alle har krav på dobbel barnetrygd som er alene, uavhengig av inntekt, men overgangsstønad er behovsprøvd, så derfor kun de med full overgangsstønad (som er de med lav eller ingen inntekt) som får dette småbarnstillegget. : )

Hei

Jeg har Rehabliterins.p, og redusert overgangsstønad! får rundt 15 000 utbetal i mnd.

Da har kanskje ikke jeg krav på det da?!

Tusen takk for svar, syntes det var litt ekkelt å ringe på trygdekontoret og spørr, føles tryggere å spør her :)

Annonse

Småbarnstillegg til enslig forsørger gis til enslig forsørger med barn mellom null og tre år, med rett til utvidet barne-trygd og samtidig rett til full overgangsstønad. Det gis bare ett tillegg per enslig forsørger, uavhengig av hvor mange barn i alderen 0 - 3 år vedkom­mende faktisk forsørger.

Stemmer det at man må ha krav på full overganstønad og dobbel barnetrygd for å få småbarnstilegget... Er så lenge siden jeg fikk det, men husker det var på 700 kr da.. Husker ikke om jeg måtte søke.. Men hvis du ikke vil ringe NAV anbefaler jeg deg å lese på Nav.no.. Der finner du nok svar på alt du lurer på når det gjelder stønader derfra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...