Gå til innhold

snøfilla hadde et snøfnugg i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... jeg VAR gravid!

Dette innlegget ble ikke som jeg hadde håpet på. Vi har vært i Finland igjen og hatt vårt 5. ICSI-forsøk. Et fint egg uten fragmenter eller andre "rariteter" ble satt inn for 3 uker siden og den 28 febr. ble både hjemmetesten og blodprøven positiv. Hcg på 81 - hurra! AVA var fornøyd, gratulerte så mye og ønsket lykke til med UL i uke 7. Men som den kontrollfriken jeg er bad jeg om ny blodprøve den 4. mars bare for å sjekke at hcg-stigningen var normal. Det var den ikke! Hcg hadde sunket til 23... *snufs* Så nå går jeg bare her og venter på blødningen jeg vet vil komme.

Den drøye uka jeg var gravid var den mest fantastiske i mitt liv. Det var en utrolig følelse å se det blå krysset, og det lyste "gravid" på den didgitale testen. Mannen og jeg har vært i lykkerus, så nedturen nå er enorm. Fra himmel til helvete på få sekunder... Må høre med AVA hva de tenker om videre forsøk. Kjenner jeg får vann på mølla og gjerne vil prøve igjen, samtidig som jeg er kjemperedd for enda en nedtur. Mulig at jeg bør mase om mere utredning også. Kanskje det ikke er eggene som er hovedprolemet vårt like vel? Kanskje det er festefasen som er den store utfordringen? Men den er det vel ikke så mye å gjøre med?

Jeg gjorde ting litt annerledes denne gangen:

- ikke akupunktur

- jobbet som normalt i rugeperioden

- tok hostesaft noen dager før og etter innsetting

- prøvde å tenke gode tanker (ikke bekymre meg så mye)

Er ikke så mye her om dagen, men tenkte det var greit med en oppdatering.

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei snøfilla

Så leit at egget ikke ville feste seg ordentlig. Føler med deg!

Men det må da være en utrolig lettelse å vite at dere kan klare det! Skjønner godt at du er engstelig for enda en nedtur. Håper AVA har positive tanker om nytt forsøk.

Masse lykke til videre!

Klem fra

Skrevet

Offa meg.. så trist!! :-( Etter så mange forsøk, og så mye slit så hadde dere virkelig fortjent å lykkes!! Håper virkelig dere får noe mer utredning/oppfølging nå..

Klem

Skrevet

Saa leit aa hoere snoefilla..Haaper dere ikke gir opp enda..Du har jo tross alt vaert gravid naa (selv om det varte kun en uke) ..

Sender deg en stor troesteklem og haaper du titter innom igjen!

Skrevet

Uff, fikk vondt av deg, nå, Snøfilla! Og når jeg ser den historikken din! Jeg beundrer deg virkelig for det ståpå motet ditt! Du er helt utrolig!!!! Med det motet ditt, så må det vel klaffe en vakker dag! DET har du virkelig fortjent!!!!!

Krysser det som krysses kan for deg!!

Du får kjøpe ei god flaske vin så du og mannen din kan kose dere med vin og god mat og bare pleie hverandre i helgen! DET tror jeg dere trenger etter atter en nedtur! Reise bort, kanksje? Unne dere en helg på spa-hotel? :-)

Stooor klem fra ei som nå innser at jeg eeeegentlig ikke har så mye å klage over! ;-)

Skrevet

WoW! Du har vært igjennom litt av hvert!

Forferdelig at lykkerusen (skjønner så godt hva du snakker om) ikke fikk vare...

Men som du sier selv, du VAR gravid!!!!!!!! Og jeg skjønner godt at du fikk vann på mølla!:-)

Håper du ikke gir opp, og at du lykkes snarest, fightere fortjener nettopp det.

Og LYKKES!

Klem

Skrevet

Hei Snøfilla;-)

Dette var utrolig trist lesing. Kan bare forestille meg den nedturen dere er gjennom nå. Tenker masse på dere og håper dere støtter hverandre videre. Men, det kan jo være en liten trøst at dere faktisk har klart det en gang og da er jo sjangsen stor for at dere vil klare det igjen. Ta den tiden dere trenger til å sørge og vurdere mulighetene videre. Masse lykketilklemmer fra

Skrevet

Hve er det jeg leser????

Så utrolig trist at det gikk galt,nå endelig etter så lang tid og mye prøving. Er virkelig lei meg på dine vegne nå snøfilla.

Men..... Du har jo endelig klart å bli gravid. Det er jo tydelig at det ikke er så håpløst alikevel. Håper AVA følger deg skikkelig opp og at de gjentar graviditeten og at du klarer å holde på snøfugget.

Sender over en kjempestor trøsteklem og ønsker deg masse lykke til videre. Håper du holder meg oppdatert hvordan det går og hva som skjer videre.

Klem fra meg.

Skrevet

Men herregud, snøfilla! Har du hatt forsøk uten å gitt et eneste lite pip fra deg?? Dette var jo både fantastiske og triste nyheter...selvfølgelig kjempetrist at det gikk galt, men samtidig oppløftende at du faktisk ble gravid!!! Det gir håp vettu!!!

Kos deg i helga, og slikk litt sår. Jeg vet akkurat hvordan du har det.. Så er du fit for fight igjen snart.

Stor klem!

Skrevet

Takk for trøsten alle sammen :-)

Ja, lita78, det var også en ting jeg gjorde annerledes denne gangen - jeg var lite på BiM ;-) Fortalte heller ikke om forsøket på jobb eller til venner, og fikk nok dermed litt mere ro rundt det hele.

Klem

Skrevet

Det var trist...viser hvor urettferdig dette gamet er. Dere hadde virkelig fortjent å klare det nå! Men da satser vi på at neste gang varer graviditeten varer i 9 mnd!!

Stå på, du er tøff:-)

Klem

Skrevet

Hei Snøfilla.

Lite man kan si som trøster-for dette var bare urettferdig rett og slett...

Men likevel så aner det meg at ved siden av sorgen over frøet som ikke ble,ligger gnisten som ble tent av synet av en positiv test.Mine beste ønsker til deg snøfilla.Måtte det bli deres tur snart nå.

Klem:O)

Skrevet

Uff Snøfilla. Det var trist. :-( Det er mulig at jeg kanskje kommer etter også. Er egentlig gravid, men hcg'en har ikke hatt noen særlig økning på over ei uke, så det lover ikke godt.

Sender deg en stor trøsteklem. :-)

Skrevet

Så leit vennen. Ord blir liksom litt fattige nå. Kanskje ikke dumt nei, å høre om mer utredning

Skrevet

Uff, så trist lesning Snøfilla!

Unner deg så inderlig at du skal lykkes, etter så mye slit og mange nedturer!

Ord blir fattige i en slik situasjon, ønsker deg bare lykke, lykke til av hele mitt hjerte, du er en fighter og godt forbilde for oss her inne på BIM!

Håper at spiren sitter for 9 måneder i neste forsøk, det fortjener du virkelig. Ta vare på deg selv.

Skrevet

Tusen takk alle sammen:-)

Jeg har ikke prøvd Abyl-E, så kanskje vi skal be om det neste gang? Men må jeg utredes for å få det (sjekke med blodprøve ol)?

Klem

Skrevet

Åh kjære snøfilla, så leit at snøfugget ikke festet seg :(

Men jeg leser et håp mellom linjene her, og håper inderlig at du ikke gir deg nå!!! Endelig har dere fått bevist at det er håp i hengende snøre ;)

Vi fikk tilbud om Albyl-E uten spesiell utredning, men tror jeg hadde bedt om nærmere utredning ang eggene/festeprosessen.

MASSE lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klemmepåframeg

Skrevet

Hei igjen snøfilla.

Da jeg ble gravid holdt jeg også forsøket hemmelig for alle (ikke Bim da..) Det var egentlig ganske godt å slippe spørsmål... blir nok oppskrifta denne gangen også (starter opp IGJEN om ca tre uker).

PS: Jeg får albyl-e på alle forsøk

Skrevet

Stor trøsteklem til deg, Snøfilla!

Selv om dette var en kjempenedtur, er det godt å vite at du faktisk har vært gravid!

Jeg gjorde også ting anderledes ved det forsøket som jeg ble gravid på(frys).

I naturlig syklus, ingen akupunktur, ingen babyklister og jobbet som normalt.

Tok Albyl E, trengte ingen utredning for det. Begynte noen dager før innsett og fortsatte ut 12 .uke. Tok dobbel dose med Crinone iforhold til det som normalt anbefales fra klinikken, også ut 12.uke.

Lykke til videre!!!

Skrevet

Det var utrolig trist snøfilla! Hadde vært så kjempekoselig å hørt ordentlige gode nyheter fra deg nå! Men det er tydeligvis en energiboost å få at man faktisk ser at man har kommet et langt steg videre ved å ha opplevd å teste positivt.

Ønsker deg så MASSE lykke til videre, neste gang blir det ikke bare et fnugg men en hel liten snømann.. :) eller snøjente..

God klem

Skrevet

Så trist å høre.. du hadde fortjent å få det til nå!!! Sender over en trøsteklem til deg, selv om ikke det tar bort den enorme smerten du nå har.. men en ting er jo bra og det er at du kan bli gravid!!!!!!!! så får vi håpe du orker å ta et nytt forsøk nå, så krysser jeg fingre og håper du nå lykkes... klem

Skrevet

Så trist dette var da Snøfilla. Håper du er klar til et nytt forsøk snart.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

OI!!!!!

Det var kjempeleit at det ikke ville holde seg på plass da Snøfilla :-(

Men så bra at dere endelig greide å få en positiv test.

Skjønner godt at du får lyst til å fortsette når dere har vært så nærme nå! Det er jo opp til dere hva dere føler for, men kanskje greit å få en utredning på hva som kan være grunnen til at det ikke vil holde seg på plass ja.

Sender deg en kjempeklæm jeg!

Skrevet

Så synd at det ikke ble boende hos deg...

Har dere forresten blitt sjekket om du har anti stoffer mit din manns sædceller?

Det finnes slike tilfeller og da må man gjerne ty til partner immunisering for å lykkes

Skrevet

Dette var trist å lese snøfilla! Ser du har fått mange gode råd over, så jeg nøyer meg med å gi deg en kjempestor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...