*Lunamor* Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei dere, Jeg stikker innom dere her for å spørre om dere tror jeg har pco/pcos? Jeg prøver nå å bli gravid, og har gått 6 mnd uten prevensjon. Jeg var til gynokolog 6 mnd siden, og han kunne fortelle at han så 12-15 egg i eggstokkene. Dette kunne tyde på at jeg ikke hadde eggløsning, og at det kunne være vanskeligere for meg å bli gravid. Jeg har på disse 6 mnd har sykluser på ca 43 dager, og blør kun i 3 dg. Jeg har ellers ingen symptomer som kraftig hårvekst eller andre. Jeg er nå i tvil om jeg skal dra til gynokologen og be om blodprøve for å evt. få konstatert pco/pcos, eller om jeg skal vente å forsette å prøve naturlig i 6 mnd til. Gynokologen sa at jeg ville få en tabelettkur som hjalp til med eggløsningen basert på ul-bildene av eggstokkene. Vil gjerne at alt skal skje "naturlig". Hva ville dere ha gjort? Tror dere jeg har pco? Vil samtidig si at jeg beundrer dere alle her inne som har prøvd i lang tid,-jeg håper det klaffer for dere snart!!
tigergutt<3 Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 jeg ville tatt turen til gyn igjen. For med så lange og kanskje uregelmessige sykluser så er det veldig vanskelig å få klaff. Men dere kan jo bruke eggløsningstester for å finne ut hvilke dager du er mest fruktbar, Dette vil jo hjelpe litt. Selv har jeg pcos og har gått på pergo for å få eggløsning da den er svært sjelden uten hormoner. Om du har pco eller ikke blir det opp til legen å avgjøre.
*Lunamor* Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 Takk for svar! Ja, jeg får ta med en tur til gynokologen en gang til. Har vært til fastlegen min og fortalt om ul-bilde og samtale med gynokolog, men fastlegen min ville ikke ta noenprøver før vi hadde prøvde et år.. Lykke til med deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå