Gå til innhold

Ang. soving på dagtid.. Er jeg dum hvis jeg gjør dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på nesten 3mnd som ikke vil sove på dagtid. Det er bare snakk om 5min, så våkner hun igjen. Jeg ser på hele henne at hun er trøtt, og hun blir også veldig sutrete.

Det eneste som gjør at hun få sove er hvis hun får ligge i sengen sin på rommet, med gardiene trukket for.

Er det dumt av meg å la henne sove slik et par timer på dagen?

Tenker at det kanskje blir en dårlig vane?

På en annen side så er hun jo fortsatt veldig liten og burde få duppe av litt på dagen når hun er så trøtt..

Håper noen gidder å svare )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun sovner i sengen sin på kvelden også er det jo ikke noe problem:o) Som du sier, hun må jo få sove:o)

Skrevet

Eg ser ikkje problemet her, egentlig. Er det eit problem at ungen kun vil sove i senga si, er det den vanen du er redd for? Ellet,ka er det du er redd for?

Skrevet

snuppa mi er 3 mnd. og sover i sengen sin nå midt på dagen..men jeg har det lyst i senga da..men det har jo ingenting å si så lenge ungen sover fint om natten:)

Skrevet

Er redd for at hun skal venne seg til at det må være helt mørkt og stille for at hun skal få sove. For da blir det litt problematisk hvis det er ganger det ikke er mulig..

Har liksom hørt at de skal vennes til å kunne sove med mye lys og endel bråk rundt seg..

Skrevet

Åja, sånn ja. Då skjønner eg litt meir :-) Trur egentlig ikkje at du skal være redd for det. Som du sjølv seier, ho må jo få sove. Har du prøvd å trille tur med vogna for å få ho til å sove?

Skrevet

Vil si det er verre å venne henne til at hun må trilles for å sovne, da er det bedre at hun sover i sengen sin på dagtid...

Skrevet

Det er også eit poeng, eg berre tenkte om ho ville at ho skulle bli vant til å sove med lyd og lys rundt seg.

Skrevet

Vet liksom ikke helt hva jeg hadde gjort, for jeg har ikke det problemet.. Men hun sover ofte ikke mere enn 20 min i slengen, men tenker litt sånn at om hun er trøtt så sovner hun nok.

Har vugge på stua som jeg legger henne i på dagtid..

Om man er litt konsekvent på at man kun lar de sove på stua om dagen, så venner de seg vel til det, selv om det nok blir noen dager med sutring, korte soveperioder, og kansje litt overtrøtthet på kveldstid..

Skrevet

Hun sov fint på stua de første ukene, men nå er det ikke snakk om!

Hvis hun ligger på armen eller ved puppen så sovner hun fort, og da lar jeg henne ligge noen minutter for å være sikker på at hun sover, før jeg løfter henne bort til grinda. Men så fort jeg har lagt henne ned så våkner hun tvert.

Det har pågått ganske lenge, og hun sovner rett og slett ikke..

Når vi triller tur så sover hun godt, men som du Queen sier, så burde hun jo kunne få sove utenom trillingen også..

Hun sover veldig godt om natten selv om jeg lar henne ligge i sengen på dagtid, så jeg tror kanskje jeg skal fortsette med det....

Kan jo forsøke å åpne gardinene mer og mer for hver gang, og døren.. Da ligger hun nesten i stua til slutt siden døra til soverommet vender ut i stua :)

Skrevet

Dette er noe du må føle på selv.. Høres ut som en god plan å gradvis tilvende henne lys og lyd... Men når du sier grinda? Sånn lekegrind?

Skrevet

Ja, hun har alltid sovet i lekegrinda som står i stua, på dagen.

Eller på et pledd i sofaen ved siden av meg.. men nå vil hun ikke sove noen steder =/

Skrevet

Har du forsøkt å la henne ligge i vognbagen?

Mulig hun foretrekker seng?

Hva med å prøve å sette sengen hennes inn på stua en dag, kansje hun sover like godt i den på stua..

Mulig du har prøvd alle rede, men vanskelig å vite hva du har prøvd å ikke.. :)

Skrevet

Blir litt tungvindt å sette sengen inn i stua for vi må skru av døra for å få den gjennom åpningen, hehe =)

Har vurdert om jeg skal begynne å legge henne ut på verandaen i vognbagen, men vi bor i 4 etasje, uten heis, så det er litt drass i bære den opp og ned (for vogna står vanligvis i kjelleren) spesielt hvis ikke pappa'n er hjemme..

Men i de siste ukene har hun sovr 12-14 timer i strekk på natta, så det er kanskje derfor hun har problemer med å sove på dagen, selv om hun er litt søvning..

Har begynt å vekke henne på nettene nå for at hun skal få mat (mistet nesten all melka siden jeg ikke nattammet) begynte for et par dager siden, så kanskje det gjør at hun sovner lettere på dagen, satser på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...