Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hun lå og duppet av i dobbeltsenga vår og vips hører jeg et skikkelig dunk. Jeg løp inn og ser jenta mi ligge på parketten og se helt fortumla ut og hun begynte å skrike fælt.. stakkars liten!! Hun har fått seg en skikkelig rød kul i panna og en liten skrape på den ene siden av hodet. Ringte legevakten for å høre om jeg skulle gjøre noe spesielt, og der fikk jeg beskjed om å vekke henne hver 4. time i natt så øynene åpnet seg. Gruer meg, for hun har nettopp begynt å sove hele natten igjennom, og er redd for at jeg ødelegger rytmen nå. Men vil selvfølgelig gjøre det, ble kjemperedd for jenta mi! Noen som har erfaring med vekking osv..? Typisk at det skjedde i dag da, mannen min har bursdag og vi hadde fått barnevakt og skulle ut og spise. Avlyste det, tør ikke gå ifra jenta mi i natt... snufs! Ble litt redd jeg! Hun er forresten 8 mnd.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Kjemepelurt å la en 8 mnd gammel unge ligge uten tilsyn i sengen da! Nå må enkelte mødre her inne ta seg kraftig sammen!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Tusen takk for den tilbakemeldingen, nå følte jeg meg jo veldig mye bedre :-(
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Hvorfor skal du føle deg bedre? Det er vel ikke det som er viktig her! Du må lære deg at sånn gjør man ikke, og forhåpentligvis så er du aldri så dum igjen! I stedet for å fiske etter trøst, noe du ikke fortjener når du utsetter ungen din for fare, så bør du ta selvkritikk og ta deg sammen!!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 hei ikke hør på ludderet!! Jeg har opplevd det samme som deg, ammet i senga duppet av litt og våknet av et smell. Fikk så dårlig samvittighet og kommer aldri til å la henne ligge i senga vår igjen. Det gikk bra, de tåler heldigvis mye! man kunne jo ønske at det aldri hadde skjedd, men man kan ikke ta det tilbake. Vær glad for at det gikk bra og lær av det, mer får du ikke gjort med det. Følg med på allmen tilstanden. Føler med deg, *klem*
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Tror ikke du leste innlegget hennes ordentlig jeg. Er ikke samme som du opplevde! Du lå i sengen med ungen og sovnet uheldigvis, HI var I ET ANNET ROM og lot ungen ligge der uten tilsyn, dvs. hun var uforsiktig MED VILJE!!!!
frk_wess&Knotten Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Min sønn lå alene på sofaen å drakk av flaska, å jeg uoppmerksom å han falt i golvet, det er jo UHELL !!! det kan skje den beste!!!!!!
Tussa og Sofie Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Herregud, spiller vel ingen rolle hvordan det skjedde da, hun har sikkert lært nå Ludderet, så slapp helt av. Mennesker gjør feil og det var garantert ikke meningen å skade sitt eget barn. Tror du virkelig det? Godt for deg at du er feilfri på alle måter, gratulerer! Det må jo være lov å søke en bekreftelse på at andre har opplevd det samme, så føler man seg kanskje litt mindre elendig!
frk_wess&Knotten Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 HELT ENIG!!!!! Ingen er perfekte på noen måte!!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Hun burde føle seg elendig, man gjør ikke sånt! Hvis det ikke var meningen å skade ungen, så burde hun heller ikke gjort som hun gjorde.
frk_wess&Knotten Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Så da mener du at hun skadet ungen sin med vilje `? å jeg og da ? herregud, det går an å gjøre feil, om du ikke visste det!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 HI her. Synes det er helt utrolig at du kan påstå at jeg vil skade ungen min med vilje, Ludderet. Slike uttalelser ber jeg meg frabedt. Du kjenner jo overhodet ikke historien vår heller. Det har seg nemlig sånn at jenta mi ikke vil sove noe annet sted enn i dobbeltsenga på dagtid. Og tro meg - jeg har forsøkt alt annet! Men nettopp fordi hun er VANT til å sove der, er det nettopp dette hun vanligvis gjør der - hun lukker øynene og sovner så fort hun får smokken. Og hun våkner i samme stilling, med dobbeltdyna godt rundt seg, uten å være i nærheten av å falle ut av den 2 m brede senga. Jeg må ligge inntil henne for at hun skal sovne, og jeg sitter rett utenfor rommet og er der på 1 sek når hun våkner. Men selvfølgelig setter denne hendelsen en stuck i meg, men tro meg når jeg sier at det var et UHELL!! Og jeg føler meg helt pyton!
frk_wess&Knotten Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Du skulle ikke behøve å beklage deg til henne, virker som om hun er ute etter å hakke på folk, jeg lar min sønn og sove i dobbelt senga, pga den ligger rett ved stuen og er lett for meg å gå fort inn når han våkner.. er helt vanlig det, bare sånne "perfekte" som gjør alt etter "boka".... alle har sine metoder som er best for barnet! sånn er det bare! så Ludderet, la være å hakke, gjør ikke ting bedre...
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 Da burde du tatt deg sammen for lenge siden og lært henne og sove andre steder. Helt utrolig med "voksne" mennesker som gjør en så grov feil og i tillegg forlanger sympati! Skjerp deg!
frk_wess&Knotten Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Som sagt, alle gjør feil, virker ikke som du har hatt noen slags erfaring, eller sitter ungen(e) dine bare med puter under armene ?!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 Følg med på jenta di og trøst deg med at dette kan skje alle. Føler med deg. Og ikke minst når du får slike kommentarer fra enkelte her. Ludderet: Klarer du virkelig ikke å holde kjeft og ikke uttale deg? Du skal nok bare provosere, men syns du bør være litt forsiktig med dine uttalelser. Har du bestandig gjort alt rett til enhver tid du kanskje? Tror ikke det.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #18 Skrevet 7. mars 2008 Legger ikke puter under armene selv om jeg ikke lar ham ligge uten tilsyn i en høy seng vettu! Sunn fornuft er det noe som heter, selv om enkelte her ikke har hørt om det! HI gjorde en ufattelig DUM ting, og selv om dere synes det er ok å dulle med henne, så synes jeg det er latterlig! Skjønner ikke at dere kan ta så lett på deres egne barns sikkerhet!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Snakk for deg selv og skaff deg oppmerksomhet rundt deg på en annen måte. Alle her inne vet stort sett hvordan du er og hvilke holdninger du har. Gå inn i deg selv og se hva slags sikkerhet du gir gutten din når du lengter etter å ta deg en rus........Snakk om sikkerhet........
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Hei, Det samme skjedde os,og da var gutten vår rundt 5 måneder. Vi fikk beskjed om å vekke han jevnlig om natten, så han ble lys våken. Stilte vekkeklokken hver 3. time for å vekke han, noe som gikk greit. Han var veldig trøtt stakkar, men sovnet om ganske raskt. I tillegg følge med om apetitten var den samme , om almentilstanden var ok osv. Dette kan skje den beste og har nok skjedd de fleste èn eller annen gang! Lykke til!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 7. mars 2008 #21 Skrevet 7. mars 2008 Syns det virker som om Ludderet er ute etter å heve seg selv over andre jeg... Mulig det er hun som har et problem av et eller annet slag, slik at hun har behov for å hakke på andre og å føle seg bedre enn andre.. Det er menneskelig å gjøre feil, det er på den måten vi mennesker lærer. Er noe som heter "brent barn skyr ilden". Dessuten tåler barn en del støyter, bare vent til de begynner å gå.. Da detter de ofte, får blå øyne osv osv.. Det går helt sikkert bra med barnet ditt HI, men for sikkerhets skyld så vekker du henne som legen sa, og følger litt ekstra med. Du er helt sikkert ikke den første som kommer borti sånn, og helt sikkert ikke den siste.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #22 Skrevet 7. mars 2008 Her vil også jenta mi bare sove i dobbeltsenga på dagen, MEN vi har da anskaffet oss sånn høy og kraftig sengesperre. Så her skal ingen falle i gulvet. De kronene brukt på sengesperre er ingenting mot jenta mi si sikkerhet. Så jeg må nok si meg enig med Ludderet! Disse små er avhengig av oss, og vi kan ikke tillate oss å være så uforsiktige og uoppmerksomme....
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Uff stakkars, det kan skje den beste vettu. Men det er klart det er kjipt når det først skjer. TIL ALLE SAMMEN: Dere skjønner vel at Ludderet er et tullenick(navnet burde være avslørende i seg selv) som er ute etter bråk, bare ignorer henne. Da forsvinner hun jo, er ikke noe gøy å erte hvis ingen gidder i hisse seg opp;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå