Gå til innhold

Harriet Andi Olivia.....

Anbefalte innlegg

Dette het min mormors søster, som døde da hun var 3 år. Hun var visst veldig vakker med ravnsvart hår, store blå øyne og kritthvit hud.... Kanskje er det historien om henne som gjør at jeg synes navnet er så nydelig :-) Er det mulig å bruke noen av disse, enten alle, bare ett eller to? Hva ville dere foreslått?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137072843-harriet-andi-olivia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, det synes jeg var et feiende flott navn! Harriet er et nydelig førstenavn, og det er vel ingen som vil forveksle Andi med gutt når det er omgitt av to så feminine navn? Det blir å over-analysere altså...

Fint å ha historie bak navnet også. Gå for det!

Annonse

Jeg syns Harriet er finest av de navnene - det argumentet med gammel dame-navn holder ikke, det samme ble sagt om Sofie, Ada osv osv osv osv osv osv for ikke så lenge siden, vil heller tro at det kommer for fullt om litt.

Sammen er de dynamitt - heldige dere som har en så flott grunn til å bruke et så spesielt og vakkert navn - alle tre sammen!

Har dere bestemt dere?

At Harriet er "gammel dame-navn" er jo ikke noe argument. Navnemoter forandrer seg jo hele tida.

Hvis det er navnet dere liker best, ville jeg gått for det.

Synes tre navn er litt vel mye. Ville bare valgt et av dem.

Synes ikke Olivia er fint i det hele tatt, så der er jeg uenig med de fleste andre. Harriet er OK. Andi har jeg aldri hørt om som jentenavn...

Ville bare valgt Harriet, jeg. Mer originalt også, om det er viktig for dere.

Likte alle jeg, men tre navn er kanskje litt hefig likevel.. Ville valgt enten bare Harriet, eller Andi Olivia, eller bare Olivia :-) Andi er er jo litt tøft også - ikke mange som heter det vel og forbinder navnet med den vakre Andie MacDowell :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...