Ruffy Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Var hos legen i dag. E 21 uke på vei. Var på ultralyd i uke 19 (uke 18 etter jordmora sin termin), da visste d bare en baby på skjermen, men i dag da jeg var hos legen hadde jeg et sf mål på 25. Ska til ekstra sjekk, evt ekstra ultralyd for å se om det kan være to alikavell. Legen sa at eneste grunn til at livmora var så stor var at det var to der inne:D Æ kjenne masse masse liv der inne i hele magen. Har en gutt fra før av, kjente ikke i nærheten så mye liv forrige gang. Så spørsmålet mitt e: Ka e muligheten for at det er to der inne? Ved tanke på at æ va på en så pass sein ultralyd. Kan jordmora ha sett "feil"? Har dere opplevd/ hørt om noe lignende før? Håpe på svar:D Blei så nyskjerrig:D
Sol med 2! Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Dette høres jo ut som en merkelig historie. Kan de klare å overse at det er tvillinger der inne på ordinær ul? Det hørtes helt utrolig ut. Men legen din har rett. Jeg hadde også sf-mål på 25 i uke 21, og det er jo langt over kurven. Har de ikke målt dette før? Hvordan lå du i så fall da? Jeg hadde sf mål på 21.5 i uke 18. Har aldri hørt om tvillinger som ikke har blitt oppdaget på ordinær ul. På tidlig ul (u 8-12) er det flere her som har fått beskjed om at det bare er en, men fått seg en overraskelse på ordinær ul. Lykke til på ekstra kontroll!
Ruffy Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 Ja æ e helt enig med dæ at d høres merkelig ut. Æ synes at jordmora var ganske nøye da vi var på ultralyd. I uke 18 va sf mål 17. Så d blir 8 cm på 3 uke. Æ synes bare at det hørtes mye ut. Legen målte flere ganger og det stemmer med hvor æ kjenne spark. Æ kjenne spark ganske høyt oppe. D e mye liv overalt. Æ e bare litt nyskjerrig og ville høre om d e noen andre som har opplevd d samme:D
Sol med 2! Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Rart at sf-målet var "normalt" i uke 18 og så høyt nå, ja. Når skal du på sjekk? Det blir spennende å høre hva resultatet av den blir....
Ruffy Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Ja, både jeg og samboer er spent på hva resultatet blir. Ska te legen fredag etter påsken til ny måling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå