Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Har vært syk i noen dager, og da har snuppa fått flaske. Nå vil hun ikke ha puppen lenger.. eller, hun suger tak, men slipper med en gang og bir ILLSINT! Virker som hun ikke klarer å få godt nok sugetak, i tillegg er utdrivningen veldig treg. Kan hun lære seg bedre sugetak igjen? Hun er 3mnd.. Har lurt på om jeg skal få tak i den nesesprayen som hjelper på utdrivningen, men det gir jo ikke henne bedre sugetak av den grunn.. =( Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Marika:):) Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Det tar jo litt tid før melka kommer, så kanskje du skal håndmelke litt og få i gang utdrivningen før du ammer...?
Moi 32 Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Hvorfor har du gitt henne flaske når du var syk?? Har du pumpa da eller? Hvis ikke kan du jo rett og slett ha mista melka, skal ofte ikke mange dagene til.. Eller så kan hun rett og slett ha blitt så godt vandt til flaska at puppen ikke er bra nok lengre. Det er heller ikke et ukjent fenomen.. Om det ordner seg, bør du uansett være klar over disse risikoene ved å gi flaske! Håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har pumpet, så jeg har ikke mistet melken. Hun har fått flaske av pappa'n for jeg har vært så dævsjuk at jeg nesten ikke har klart å sitte oppreist! Mistenker at hun har blitt litt vant til flaska hvor at strømmer så fint ja, men er det mulig at hun "glemmer" flaska hvis hun bare får pupp igjen heretter? Eller er det over og ut med ammingen? HI
alvis Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Hun har blitt vant til å få flaske. Det er letter å få ut melken og melken kommer med en gang så nå vil hun ikke jobbe.. Prøv å hjelp henne litt sånn at utdrivningen er komt igang da hun tar brystet. Du kan masere brystvorten, det stimulerer refleksen. Ellers kan du få sånn nesespray av legen din. Husk å drikk masse. Det hjelper også på utdrivningsrefleksen. Hvis du ikke gir henne flaske nå så tror jeg du kommer til å klare å få henne til å ta puppen igjen. Du kan jo ringe ammehjelpen også. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå