Gå til innhold

Dere som sier at vann til MME alltid skal kokes

Anbefalte innlegg

Skrevet

uansett alder på barnet. Hva med vannet til grøten da? Stort sett all grøt som kun skal tilsettes vann innholder jo MME og ifølge anvisningen på pakningen skal vannet til grøten kun varmes opp, ikke kokes.

Kan ikke forstå att det skulle være noen forskjell jeg, i hvert fall ikke hvis MME:n gis rett etter at den er tilberedt (hvilket uansett er det som anbefales nå).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo selvfølgelig ta kaldt vann fra springen å varme d i micro, hvis du bor der du vet vannet er rent og ikke tilsatt for mye klor. Men dette burde du gjøre når barnet er blitt litt eldre. Etter 6 mnd aldern sånn ca.

Men for all del ikke ta varmvann i fra springen, d vannet går gjennom varmtvannstanken som er full av bakterier.

Jeg bruker vannkoker og så heller jeg d på thermos så jeg har kokt vann til rett temp. hele tiden.

D d menes me at du skal koke vannet til mme og bare varmes til grøt som kun tilsettes vann er at, gir du grøt som kun tilsettes med vann til de over 6 mnd. Mens mange av de som får mme er jo fra nyfødt og oppover. Og de bør ha kokt vann pga bakterier.

Skrevet

Jeg koker alltid vann, enten om det er til grøt eller MME.

Har brønn..

Skrevet

Frøkna mi er forresten 11 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...