Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Er det berre for eit alternativ til kveitemjøl, så kan du bruke spelt:) Er ikkje glutenfritt, men syns det er bedre for magen. Eg brukar også å ha i litt havregryn, det blir godt:)
Huldretuss Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Du kan kjøpe jyttemjøl i helsekostbutikker. Det blir fine pannekaker :-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Ligger oppskrift på gode lapper på www.lavkarbo.no. Men for all del, ikke bytt ut hvetemelet med maismel om du skal gå lavkarbo, er jo mye mer karbohydrater i maismel enn i hvete. Så du bør nok finne andre alternativer.
nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 som sagt.- ikke satt meg helt inni dette. men takker for tips. var ei på skolen som hadde laget lavkarbokake. den var det nemlig maismel i. - merkelig! ikke lett å bli klok.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Oj, vil si som min gode venn svensken: hon är blivit lurad... Men vet jo ikke hvor mye det er snakk om da, men i hvetemel er det ca 63 g karber pr 100 gr, i maismel 72. Soyamel feks har 17 gr, kanskje det var det hun hadde brukt?
nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2008 Nei. maismel. helt sikker..... laget den for min skyld:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå