Gå til innhold

Når fikk dere som fullammer tilbake eggløsning/mensen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 3 mnd siden jeg fødte,og vil snart prøve på en til,men har ikke fått mensen tilbake enda:-( Tok lang tid å bli gravid,så vil ikke vente med å prøve på nr.2,derfor "hastverket".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, er i samme situasjon som deg, derfor dytter jeg litt. Det er 5 mnd siden fødsel, og jeg har (nesten) vurdert å slutte å amme for å få den tilbake...

Skrevet

Hei! Du kan bli gravid uten å få mensen tilbake! Eggløsning kan skje selv om du ammer/fullammer.. men vi har bare ikke kontroll på når siden vi ikke har mensen som en pekepinne...

Men du kan bli gravid!!

Skrevet

Du får bare sette igang. Du kan ha eggløsning selv om mensen ikke er komt. Jeg fullammer gutten min på 5,5 mnd og har ikke fått mensen. Storebroren hans ammet jeg til han var 13 mnd og fikk mensen 14 mnd etter fødselen.

Skrevet

Jeg fullammet til 6 mnd og nå som nurket er 7,5 mnd fikk jeg mensen tilbake. Kjedelige greier...:/ De siste 4-5 dagene har han sovet hele natten fra kl 20 til 0730 uten mat, har visst en sammengheng med når nattammingen er over har jeg hørt...

Skrevet

Nøyaktig 4 mnd etter fødsel kom den..sukk!

Skrevet

Vet dette, og derfor er det intens prøving på gang:) men det er jo umulig å vite noen ting om el, ikm og sånn!!!

Skrevet

Det gikk et par mnd forrige gang, men nå: 4 uker...sukk!

Skrevet

For noen virker faktisk amming som prevansjon, jeg fikk ikke mensen tilbake før etter jeg avsluttet å amme med de to første, selv ikke når jeg bare ammet en gang i døgnet. Med sistemann kom den tilbake når han var 8 mnd enda jeg ammet litt da.

Skrevet

Jeg fikk mensen tilbake når hun var 7 mnd, men du kan bli gravid selvom den ikke har kommet tilbake.

Man anbefaler vel ihvertfall og vente i 6 mnd før man blir gravid igjen etter fødsel, og da bør man vel også slutte å amme mener jeg å ha lest.

Men har full forståelse for at dere prøver raskt igjen:)

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det gjør vondt å ha sex ennå,så orker liksom ikke prøve mer enn høyst nødvendig,hehe! Får vel bare vente på mensen istedet....

Skrevet

Jeg fikk ikke mensen tilbake før jeg sluttet helt å amme. Fikk den en måned etter siste amming - altså startet ikke syklusen min opp igjen før etter det.

Ei jeg kjenner som ville ha to tette måtte trappe ned på ammingen en periode for å få igang syklusen sin slik at hun ble gravid. Tror hun trappet opp igjen da hun var blitt gravid.

Det er jo ikke noe problem å delamme en periode for så å trappe opp til fullamming igjen. Det har jeg nettopp gjort selv. (men uten å få mensen jeg da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...