Gå til innhold

Fortsettelse på bilstol debatten.....Dere med to tette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 2 år og 5 mnd sitter bakovervendt, men i tillegg har vi en liten en på 7 mnd. Til sommeren vokser jo han ut av babysetet og da skal han overta storebrors bakovervendte. Problemet er at vi aldri i verden får plass til et bakovervendt til bak førersetet. (Mannen min er lang i bena). Må derfor kjøpe et forovervendt til storebror. Noen anbefallinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenkte å kjøpe Britax Two-Way Elite 9-25 kg til jenta vår på 2,5 år når lillesøster skal ta over det andre. Vi har ikke lyst til å kjøpe et sete som går helt til 36 kg når hun enda er så lita. Virker som om dette setet er greiere for en som enda er liten.

Skrevet

Vi har hatt acto graco bakovervendt til vår eldste som nå er 2 år og 8 mnd. Tanken var at minstejenta skulle ta over det når hun vokste ut av babystolen. Det er 19 mnd mellom de. Samvittigheten min har gnagd med å måtte snu eldstejenta forover før hun må, men det var tilslutt umulig og ikke minst uforsvarlig å putte minstejenta oppi babystolen:) Bilstoler er såpass dyrt at for oss var det uaktuelt å kjøpe et bakovervendt til, siden det bare er snakk om mnd begge ville ha sittet bakovervendt. Vi falt tilslutt for en recardo bilstol. Den har utrolig god sidebeskyttelse, superenkel å feste, du kan ta ut deler etterhvert som barnet vokser, brukes med både fempunktssele og vanlig trepunkts bilsele og den kan brukes til 36 kg. Syntes den var bedre en mange andre stoler tom 25 kg, først og fremst pga sidebeskyttelsen og at jeg endelig fant en bilstol jeg syntes jeg klarte å stramme/ feste skikkelig uten å være "verdens sterkeste mamma"!

Anbefales på det sterskeste!!!

Skrevet

Vi har en gutt på 2,4 og en jente på ni mnd. Vi trodde og at vi måtte snu eldste mann når minsten vokste ut av baby setet. Jeg dro derfor i alle babybutikkene og prøvde alle setene i bilen og fant til slutt et som passet bak førersetet. Men det gikk bare akkurat da... Så hvis din mann har lengre bein enn min så går det jo selvfølgelig ikke. (Bilen er en galant stasjonsvogn)

Vi har beSafe IZI combi sete bak passasjersetet. (dette tar stor plass), bak førersetet har vi Graco Cosmic Comfort (dette tar litt mindre plass)

Vi er veldig fornøyde med begge setene men mest med besafe sitt, synes de sitter best i det. Og begge setene kan snues når de trenger det.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...