Gå til innhold

Hva er din favorittbarnehage i Oslo? Med andre ord: Kan dere anbefale gode barnhager rundtomkring i Oslo?

Anbefalte innlegg

Vurderer å flytte dit. Vet at man skal være glad man i det hele tatt får plass...Men ønsker å høre hvilke barnehager i Oslo dere er kjempefornøyde med! Og hva som er bra med den..og hvilken bydel den hører til.

:-)

Fortsetter under...

Den perfekte barnehage ligger i gangavstand fra der man bor, og heller ikke langt fra T-banestasjonen slik at man kan dra rett på jobb. Den har stabilt personale, fine uteområder og den har plass til mitt barn!

Oslo er stort, og en slik liste du ber om blir litt tullete, for det er jo tilfeldig hvem som svarer her. Faktisk er det slik at man skal være glad hvis man får en plass i en barnehage som ligger nærme der man bor. Så finn ut først hvor i Oslo du ønsker å bo.

Takk for svar. Syns ikke det er tullete å be om spesifikke barnehager. Jeg skjønner det med gåavstand, stabilt personale etc. Det er jo derfor jeg er ute etter betraktinger om hvilke barnehager som har dette, og som dere ellers er fornøyde med. Kjenner Oslo ganske godt, og har peilet meg litt inn på områder vi vil bo, men ingenting er avklart ennå. Så for de som er fornøyde med 'sin' barnehage, setter jeg likevel pris på svar.

Hvilket område har du peilet deg inn på da? Da blir det litt lettere å svare. =)

Skjønner godt hva andre anonym mener forresten, vi har søkt de bhg vi har hørt mye bra om, men står (selvsagt) uten plass uansett. Hadde blitt glad for omtrent hvasomhelst for å si det sånn.

Sognestuen avdeling av Solsikken Montessoribarnehage. Helt fantastisk personale, utrolig fin beliggenhet (også med kollektivtrafikk - to busslinjer pluss t-banen) ved skogen, kjempefint opplegg, knallfornøyde unger og ressurssterke foreldre.

Annonse

• 2 uker senere...

Vi er veldig fornøyde med Treskeveien barnehage på Manglerud. Barnehagen ble bygd ut høsten-07 og har fått flotte nye lokaler og stort moderne uteområde med morsomme lekeapparater og relativt god plass. Det er en stor barnehage med seks avdelinger men et tett samarbeid mellom avdelingene gjør at det virker som barna kjenner hverandre godt på tvers av avdelinger og at de ansatte også jobber godt på tvers. Det er dyktige førskolelærere og mange flinke assistenter. Barnehagen er veldig god på dokumentasjon noe jeg synes er viktig, dvs. skrive dagsrapporter, henge opp bilder, praksisfortellinger og formidling av barnas dag til foreldrene. Fine turområder rundt er også et pluss, men det er jo også en av grunnene til at vi har bosatt oss her :)

Kan kanskje virke litt stort på utenforsående men vi har ihvertfall gode erfaringer herfra - har et barn der nå og hadde storebror der tidligere (men før de bygde ut, da var ikke lokalene på langt nær så fine) :)

Vi har også tidligere gode erfaringer med Pynten barnehage på Nordstrand/Lambertseter.

Men er jo enige med tidligere kommentarer; tror du først bør velge deg hvilket område av Oslo du vil bo i, i forhold til beliggenhet, transport, huspriser (ikke minst!). For det er jo på langt nær full barnehagedekning i Oslo og det er jo dermed usikkert om man får plass på 1. prioriterte barnehage på listen sin. Men lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...