Gå til innhold

Jenta mi er kjempesur hver morgen! Morgengretten ++. Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter dagen med et vræl, rett og slett...Hun er 2 år 10 mnd. Har holdt på sånn i over et år. Våkner med et surt 'mammmmaaa', og gråter litt med en gang. Vi står opp og setter i gang dagen med påkledning, frokost og vanlige rutiner. Hun er sur og krevende de fleste morgener. Vil ikke ha grøt...så vil hun ha...vil ikke kle på seg...så vil hun...etc etc. Pleier å gi seg litt etter litt, og når vi er på vei til barnehagen, har det roet seg.

Har prøvd flere 'metoder', ignorere dårlig oppførsel, gi henne et par valg, lage morgenen ekstra koselig og ta oss god tid. Etc.

Hun er ellers en blid og sosial unge, ganske bestemt av natur, og sta. Verdens skjønneste til tider :-)

Men: Fins det barn som bare er morgengretne av natur? Må nesten bare spørre dere andre her om erfaringer og tips...

Er så dårlig start på dagen for oss alle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, høres akkurat ut som min jente... Bare sur og gråter endel. Fyller 2 år om noen dager. Skal det virkelig være i et år til??? Hjelpe meg... Jeg har tenkt at det bare er alderen, kombinert med tenner + at hun akkurat har fått ny lillesøster.

Har dessverre ingen gode tips... Vi driver bare med veldig distrahering og litt bestikkelser når det gjelder å kle på feks. Når det gjelder mat, har vi et kjempeproblem- hun spiser nesten ikke!

Ganske frustrerende for oss, men kanskje verre for de små... Tror du ikke bare det er "the terrible two's"?

Skrevet

Sover hun nok da?? Forsøkt og legge henne til litt annen tid? Om hun våkner til samme tid hver dag så kan det kanskje være at hun våkner rett fra dyp søvn og da blir man jo litt groggy. Om dere legger henne fast tid hver dag kan dere kanskje forsøke en halv time tidligere eller senere.

Skrevet

Samme her=( Vært morgengretten siden hun var 15 mnd, er 2 år nå.

Våkner med et hyyyyl og vil ingenting, sover fra 19.00-0700 så hun er uthvilt. Det er et sant mareritt hver eneste morgen og hun kaster ALLTID først maten i gulvet for å så brøle fordi hun allikevel vil ha den.

Har ingen tips...føler jeg har forsøkt ALT!!!

Skrevet

Samme problemet her, våkner med vræl og skrik hver gang hun har sovet. Håper noen har noen "stalltips" her:))

Skrevet

HI her.

Hun sover fra 20.00-06.30/07.00. Hun er akkurat i den fasen der hun er i ferd med å avslutte soving på dagtid. Noen dager sover hun 1 time i barnehagen, andre dager hviler hun bare litt. I helgene sover hun ikke dagtid. Kanskje vi skal legge henne 19:30 nå, og se hvordan det går. Hun har alltid hatt god søvn, så vi har ikke 'eksperimentert' noe med dette. Men det kan være en idé å se om det hjelper å legge henne tidligere. Se om hun våkner blid som ei sol en morgen. Det hadde vært kjekt! :-)

Skrevet

Håper det bedrer seg litt :-) Kjedelig med grinete unger på morgenkvisten.

Skrevet

Jeg syns faktisk 20 er litt sent å legge et barn på 2-3 år....de burde bli lagt i 18.30-19.00 tiden...Det gjør vi her å da når han våkner i 6.30-07.00 tiden så er han uthvilt og blid:)Han sover som regel ikke på dagtid men ofte han sovner i bilen på vei hjem fra bhg osv.

Prøv ihvertfall å se hvordan det går...

Lykke til:)

Skrevet

Vi gjorde en veldig viktig erfaring for et par år siden.... Utrolig sur unge på morgenen og ved henting i bhg............... Trodde det var trass, men det var rett og slett lavt blodsukker..ikke sånn som sukkersyke, men likevel plagsomt.

Vi startet etterhvert hver morgen med et lite beger youghurt, de små med den dragen eller den...og i bhg begynte personalet å gi han en kjeks uten pålegg ca 15.15-15.30. Han var en periode eneste i bhg med den spesialbehandlingen, men de oppdaget fort et par unger som også slet med det samme....Jeg vet at det er som å kaste en brannfakel inne her å anbefale sukker i det ungen står opp. Men hos oss gjorde det utrolig forskjell..Du sier jo selv at ting roer seg på vei til bhg- Kanskje en liten halvtime etter måltid?

Vi oppdaget dette pga middagsproblemer. han nektet å spise, men om han fikk en liten saftis først ble han i superfin form og spiste med god apetitt...og det var ikke snakk om trass- det ble etterhvert klart for oss.

Lykke til...

Skrevet

Har bare en erfaring fra min egen oppvekst: lillesøstera mi var ekstremt morgengretten, hvorfor vet jeg ikke, men i en periode bar mamma eller pappa henne ned fra senga med dyne og alt og la henne på sofaen, og så fikk hun en halvtime eller så der for seg selv mens hun våknet sakte men sikkert av resten av familiens morgenrutiner, radioen osv. Det funka ganske bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...