Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 jeg ble spurt om å finne noen sanger som kan passe til å synge i en 50års dag... noen som kan hjelpe? jeg har ingen ideer.... vi har selv skrevet en tale til mamma, så vi har ikke tenkt til å skrive noen sang selv....
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Da pappaen min og stefaren min fylte 50, diktet jeg sangene selv jeg. De aller fleste mennesker har noe som er veldig karakteristisk ved seg -pappa elsker biler, mekanikk og sånt noe (husker ikke helt den sangen), mens stefaren min er et jaktmenneske. Til sangen til stefaren min benyttet jeg melodien "Klatremus": I dag så vil vi feire en mann som er så grei For ingen mann i verden er jo eksakt som deg Du er et eksemplar som viser veldig godt Hva manndommen består av Det synes jeg er flott I skogen vil du vandre med lua litt på snei Og ingen dyr der ute ønsker å møte deg Med ryggsekk, hund og børse er de deg redd som fy Og skulle du så bomme begynner du på ny I 50 år har du gledet mange på din vei Og jeg er veldig glad for at jeg fikk møte deg Med alle ved min side De gjentar etter meg Vår alles kjære ******* Vi er så glad i deg! Gratulerer med da'n!! Jeg har på følelsen at det settes stor pris på egenkomponerte sanger til slike lag. Jeg diktet også sang til min stebrors bryllup =) Dersom du selv skal dikte en sang, anbefaler jeg deg å sette deg ned og finne karakteristiske trekk ved den personen som skal ha sang. Finn ut hva du vil ha med i sangen. Sangen bør ha et innslag eller to av humor. Deretter finner du en melodi du har lyst til å bruke. Så er det bare å sette i gang =) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå