Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Finner ikke noe om det. Men vet at i slynger/sjal osv kan de sitte fra nyfødt? Gjelder det babybjorn også? Og hvis ikke hvorfor ikke det??? Min satt der her om dagen, hun er 6 uker. Det gikk helt fint, men mamma kommenterte det ikke var bra!!!??
petite fleur Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har en babybjørn liggende (bruker den aldri), og der står det at babyen må være minst 53 cm for å bruke den. Men kan jo hende det gjelder kun den typen da, er ingen ekspert. Men vet i alle fall at så små babyer bare skal sitte noen minutter av gangen, fordi det ikke er bra for de små ryggene deres ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg prøvde også babybjørn bæresele først, men den er jo så ubehagelig å ha på seg, og så vet man jo ikke hvor mye belastning ryggen til babyen får. Jeg syns det var tryggest å bruke sjal og meitai, og det kjennes så mye mer riktig ut! Fikk ikke vondt i skuldrene, og meitai bruker jeg enda til min 10mnd gamle gutt.
Tussa og Sofie Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Nei det er litt for tidlig, fordi de ikke er sterke nok i rygg og hofter enda. De sitter jo rett opp og ned, til forskjell for i sjal hvor de kan ligge mer sidelengs uten å belaste ryggen deres. Jeg begynte så smått da hun var 3 mnd, men ikke lenger enn 30 minutter av gangen..... Sjekk ut www.tettinntil.no
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 i følge fysioterapauter skal ikke babyene sitte før de selv setter seg opp. I praksis blir dette vanskelig etterhvert, men de skal ihvertfall ikke settes opp alene, med eller uten støtte. Det kan skape problemer med motorikken...
Hildemor fra vest Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Er det Babybjørn sin bæresele du mener? De har jo mange forskjellige sitte annordninger fra babybjørn.. Vippestol er vell ikke å annbefale før de blir litt større..men bæreselen derimot har jeg brukt til mine fra de var nyfødt.. Har dem selvfølgelig ikke der i timevis.. Kan ikke skjønne at det skal være så belastende for ryggen deres..Barnet ligger jo mer eller mindre inntil kroppen min og jeg holder jo rundt og under stompen innimellom;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå