Gå til innhold

Kan de sitte i babybjorn fra de er nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke noe om det. Men vet at i slynger/sjal osv kan de sitte fra nyfødt? Gjelder det babybjorn også? Og hvis ikke hvorfor ikke det??? Min satt der her om dagen, hun er 6 uker. Det gikk helt fint, men mamma kommenterte det ikke var bra!!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en babybjørn liggende (bruker den aldri), og der står det at babyen må være minst 53 cm for å bruke den. Men kan jo hende det gjelder kun den typen da, er ingen ekspert. Men vet i alle fall at så små babyer bare skal sitte noen minutter av gangen, fordi det ikke er bra for de små ryggene deres ;-)

Skrevet

Jeg prøvde også babybjørn bæresele først, men den er jo så ubehagelig å ha på seg, og så vet man jo ikke hvor mye belastning ryggen til babyen får. Jeg syns det var tryggest å bruke sjal og meitai, og det kjennes så mye mer riktig ut! Fikk ikke vondt i skuldrene, og meitai bruker jeg enda til min 10mnd gamle gutt.

Skrevet

Nei det er litt for tidlig, fordi de ikke er sterke nok i rygg og hofter enda. De sitter jo rett opp og ned, til forskjell for i sjal hvor de kan ligge mer sidelengs uten å belaste ryggen deres.

Jeg begynte så smått da hun var 3 mnd, men ikke lenger enn 30 minutter av gangen.....

Sjekk ut www.tettinntil.no

Skrevet

i følge fysioterapauter skal ikke babyene sitte før de selv setter seg opp. I praksis blir dette vanskelig etterhvert, men de skal ihvertfall ikke settes opp alene, med eller uten støtte. Det kan skape problemer med motorikken...

Skrevet

Er det Babybjørn sin bæresele du mener? De har jo mange forskjellige sitte annordninger fra babybjørn.. Vippestol er vell ikke å annbefale før de blir litt større..men bæreselen derimot har jeg brukt til mine fra de var nyfødt.. Har dem selvfølgelig ikke der i timevis.. Kan ikke skjønne at det skal være så belastende for ryggen deres..Barnet ligger jo mer eller mindre inntil kroppen min og jeg holder jo rundt og under stompen innimellom;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...