Gå til innhold

Bilstol 9kg+ bakovervendt, som kan brukes både med isofix og belte??

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Blitt oppgitt jeg... i testen kommer MAxi Cosi Priorifix best ut... men i samme testen sier de jo at seter skal monteres mot kjøreretningen... hmm.... dette setet er jo ikke det! Merkelig at det da vinner testen! Noen som vet noe?

Annonse

Svenske NTF(Sveriges svar på Trygg Trafikk) har en egen artikkel på sin nettside om hvordan man skal tolke testresultater. Det er viktig å lese nøye igjennom tester av barneseter, setet som er best i test trenger nødvendigvis ikke å være det sikreste alternativet.

I artikkelen står det blant annet noe som er viktig å huske på: Uansett hvilken plass det bakovervendte setet kommer på så er det bedre enn alle de forovervendte setene. Testene tar ikke hensyn til at det er anbefalt å sitte bakovervendt så lenge som mulig.

Hvis man ikke MÅ ha isofix så er det mye annet å velge i:

* Akta Graco Cosmic Comfort 0 - 25 kg, godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet.

* Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele.

* Brio Zento 0 - 25 kg

* Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix.

* Britax Hi-Way 0 - 25 kg

* Britax Secura 0 - 25 kg

* Britax Multitech 9 - 25 kg

* Britax Two Way Elite 9 - 25 kg

* HTS BeSafe iZi Combi X1 0 - 18 kg

* HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg

* MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg

* Recaro Polaric 9 - 18 kg, m/isofix

Be Safe har sete (9kg +)som er bakovervendt, vet ikke om det er isofix på det, men har hørt at det skal være et veldig bra sete.

Men noen syns det er litt stort og "klumpete". men dette har værtfall kommet bra ut i de testene jeg har sett, og jeg vet at de testene de selv har fått gjort har vært strengere sikkerhetsmessig enn det vanligvis er på bilstolstester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...