Gå til innhold

Søvnproblemer...igjen... :S Jeg blir GAL snart :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er blitt helt "umulig" på legging og soving :(

Ikke skal hun legge seg på kvelden, og ikke skal hun sove hele natta.

Etter halvannet år uten stabile netter, holder jeg nå på å møte veggen her.

De siste to nettene har endt med meg og henne i stor-senga, for å få fred...

Har prøvd alt. Gråting. Kos. Faste rutiner. Sover ikke mye/sent på dagen.

Hva skal jeg gjøre???????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vil jeg bare si at jeg har savnet deg!!

Og det er ikke noe kos å høre at du "sliter"...*klemmepå*

Har vel igrunn ikke så mange råd å gi, siden du sier du har prøvd det meste!

Men... hvis hun roer seg i lag med deg, er det vel mye trygghet hun vil!

Så se på soveplassen hennes.. er den kos, lun og trygg for henne. Noen liker jo å ligge "trangt", god beskyttet liksom.

Lage et rede til henne, evt prøve sånn pose noen bruker.

Du sier hun ikke sover mye eller sent på dagen,kanskje hun er overtrøtt når det kommer til kvelden. Unger så forskjellige, noen får de ikke til å sove hvis de har sovet sent, og noen har seg gjerne en hvil for så bare være våken ved kvelds og stell!

Håper virkelig det snur for deg! Er mannen på jobb? Viktig at du får deg noen netter uten avbrudd i søvnen! Da får en litt mer energi plutselig! Ikke vær redd for å spørre folk om hjelp. Alle klarer en natt med lite søvn..For du trenger en natt med mye!

Unger merker jo lett at foreldrene er sliten og stresset og, så kanskje hun merker at du "forandrer" deg litt når kveldsrutinene begynner..

Lykke til vennen!

Stor klem til deg!

Skrevet

Har desverre ingen råd til deg - for jeg sliter med det samme selv. Milla sovner greit på kvelden (i ca halvannen uke - jippi!) men våkner igjen annenhver time natten gjennom - skal ha kose-pupp....blir til at hun ligger i sengen med meg. Hun har i det siste begynt å våkne gry-tidlig også - ligger og sutrer og styrer på fra ca 5 om morgenen...holder på å gå på veggene pga lite søvn her snart...ikke tar hun flaske heller, så får ikke avlastning...gi meg en lyd hvis du finner en løsning på problemet da....for jeg har nesten gitt opp;o/

Skrevet

Heisann attpåklatt :)

Så koselig at du var her! Har tenkt på deg...

Har vært noen strie mnd siden snuppa kom til verden, d er helt sikkert :S

Nå ligger hun oppe i sengen sin, og øver seg på å sove der. Hun har jo vært "ute-i-vogna-sover" i flere mnd nå, så senga har vært bare til nattbruk.

Så jeg fant ut at vi får øve. Brukte 20 min på å legge henne da. Nå har hun sovet i 1 t og 40 min, bare avbrutt av gråt etter en halvtime. FIkk roet henne da, heldigvis.

Ja, hun roer seg jo sammen med meg, men jeg kan jo ikke være der hvert minutt hun skal sove, d greier jeg ikke.

Mannen er hjemme nå, heldigvis. Så jeg/vi håper å få gode rutiner på dette før han reiser over påske igjen. Hverdagen er så utrolig mye enklere når dette funker.

Har vel ikke sovet en hel natt på 1,5 år omtrent nå... Er jo til å bli helt sprø av.

Hvor dan går d hos deg/dere da?

Stor klem :)

Skrevet

Djiiiz for et slit Rutletutt.

Hjelper vel ikke å si at Stina må ha melk noen netter hun også... Men hun tar jo flaska da, så pappa kan fikse d.

Men skulle jo tro de var ferdige med slikt nå...

Søvnmangel kan drive enhver til vanvidd, d er helt sikkert :S

Bruker Milla smokk? Det er den jeg har tydd til for å unngå nattpupp/flaske med mine... Funker jo ikke alltid, men noen ganger...

Skrevet

Huff ja, det er til og bli gal av!! Har heller ingen oppskrift, men vi er nå ganske tøffe med knerten pa 10 mnd. Han var en periode våken mange ganger pr. natt (var litt syk etc.), men nå legges han konsekvent kl. 19.00 i våken tilstand, og om han våkner og begynner gråte går vi inn hvert 10-15 min. og trøster (tar han ikke opp).

Etter ca. 2 uker med dette sover han nå mer eller mindre fra kl. 19 - 06. Av og til våkner han i 03-04 tiden og gråter kanskje mellom 5 og 15 min. men det er mye bedre. Han vet at han ikke får flaske og at vi ikke tar han opp, så jeg tror at han ikke synes det er verdt og våkne mer...

Nå er vi alle uthvilte på morgenen og det er også enklere og legge han på dagtid, ikke noe gråting.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...