Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel var jeg aldeles i 100-vasket hus da mini sov, konstant besøk og jeg var i mitt ess. Nå er det snart 7 mnd siden fødsel, og kjøret det var i starten har vel egentlig fortsatt, har planer hver dag omtrent-besøk, turer, kafè, babysang, babysvømming og åpen barnehage. Og for all del-jeg hadde ikke gjort dette om det ikke hadde vært kjekt!

Men den siste tiden har jeg blitt ganske trøtt og lite energisk. Jeg har lyst til å legge meg ned overalt å sove, jeg husker dårlig, har dårlig konsentrasjon og tar utrolig lett til tårene. Spesielt går dette ut over sambo-jeg har en lei tendens til ¨å trekke fram tidligere kjipe hendelser som vi egentlig har lagt bak oss, og framprovoserer sinne hos han. Akkurat som om jeg vil krangle og gråte, for deretter gjøre opp igjen og få nærhet. Jeg forstår ingenting, jeg har egentlig ikke vært slik som dette før. Gråter masse for ingenting, og vet sambo er lei av at jeg er slik. Men nytter ikke å forklare han det, for når jeg skal forklare hvorfor jeg er lei meg, så kommer vi alltid inn på fortiden. Ja, det har tært veldig på meg (ikke utroskap, men et svik likevel), og jeg har til tider tenkt veldig på dette.... jeg ble ganske raskt gravid da vi hadde fått dette litt på avstand, og lurer på om det er dette som har ligget bak og ødelagt meg? Eller om jeg er utbrent?

Har også vært veldig bekymret for jobb-var ferdig student sist vår og hadde ikke jobb åkomme tilbake til etter endt permisjon. Men nå har jeg fått meg jobb, og kjenner jeg både gleder og gruer meg. Aller helst ville jeg vært hjemme med mini enda lenger, men pengene strekker ikke til. Huff, for mange tanker i et lite hode =) Aller helst vil jeg bare legge meg dypt under dyna og lukke omverden ute....

Ble litt rotete dette ,men håper det er noen som kan komme med noen kloke ord? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen legge dette ut på skravle for meg?

Skrevet

Har lagt det ut på skravle for deg :-)

Du er ikke gravidi gjen da? Reagerte litt sånn da jeg var gravid jeg iallefall.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Først skal du slå nummeret til legen din og bestille en time. Nå.

Du høres deprimert ut, du er kanskje sliten og litt lei, denne babytiden er jo ikke bare enkel.

Men...Symptomene du beskriver høres ut som mine. Jeg fikk påvist høyt stoffskifte ca fire måneder etter fødselen, men var hos lege allerede en og en halv mnd etter fødsel med samme symptomer.

Symptomene ligner på depresjon, derfor får mange ikke stilt riktig diagnose. Man blir rett og slett utmattet, og dette fører jo igjen til at man kanskje også blir deprmert. Har du økt appetitt men går ned i vekt, svetter du, er pulsen høy, er du varmere enn normalt, gråter mer, irritert?

Kanskje stoffskiftet ditt er lavt? Da vil du gå opp i vekt, men ha mnge av de samme symptomene, tror jeg.

I alle fall, lege nå. Ta deg selv på alvor.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...