Gå til innhold

Han MÅ jo være begavet, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi synes dette er helt vilt, og veldig tidlig, eller?

Oscar på 14 mnd har lenge likt å leke med nøkkelknippet mitt. for noen dager siden separerte han nøklene fra hverandre, krabbet til døren og stakk nøklen inn i nøkkelhullet og prøvde å låse opp! Dette gjør han nå hele tiden! Han har også skjønt barnesikringen på vår komfyr( man må skru på en bryter som man holder nede!!)

Vi spiller mye klassisk musikk hjemme, og oscar sitter gjerne og klonker ved pianoet i høystolen sin. Men for noen dager siden så SPILTE HAN GJENKJENNELIG MOZART MUSIKK!!!! JEG TULLER IKKE! Og nå gjør han det hele tiden hvis han får lov!!!!

Han teller også opp til fem på fingrene og holder f.eks opp to fingre hvis det kommer to hunder løpende forbi, tre fingre hvis det er tre bøker på en hylle, etc. han gjør det helt konsekvent og tar ikke feil.

Er han begavet, mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må ha veldig godt utviklet fingermotorikk i alle fall! :)

Skrevet

Det med nøklene og telling er jo greit nok - flink gutt, men ikke SÅ fantastisk.

Men hvis han spiller gjenkjennelige mozart-melodier på piano, tror jeg at vi herved kan si at vi for første gang har et innlegg om et barn som VIRKELIG kan kalles BEGAVET, i den forstand jeg oppfatter det.

Da har han fått en helt spesiell og sjelden evne, en GAVE: Han må være uoverordentlig musikalsk, helt utenom det vanlige.

Det fins piano-kurs for barn fra 2 år, ihvertfall her jeg bor. kanskje han bør få begynne på noe sånt når han blir eldre. Han bør ihverftall få utfolde seg med instrumenter.

• 3 uker senere...
Skrevet

Kanskje det er en reinkarnert Mozart...?!

La han spille og utfolde seg med lek, jeg hadde ikke satt barnet mitt på piano kurs i en alder av to. "Til neste uke skal dere kunne spille Eine kleine nachtmuzik i D-dur!" Men het fantastisk da, hvis han virkelig kan det er det utolig. You tube next! Please? :D

• 10 måneder senere...
Skrevet

"Hvordan rekker en gutt på 1 år opp til døra da?

neffi : ) "

Akkurat det lurte jeg også på. Måtte gå å se på døra selv jeg også. Tror ikke noen av mine barn hadde nådd opp når de var 14mnd.

Skrevet

Er vel bare å hente en krakk det. Det gjorde min sønn på den alderen hvis det var noe han ikke nådde opp til selv.

Skrevet

HAHA!!!! Hente en krakk???!!! Morsom du!!! Særlig at en unge på 14 måneder hadde klart det da...+ at hvis ungen hadde gått og henta en krakk hadde nok HI skrevet de i innlegget...dessuten KRABBA denne ungen...

• 4 uker senere...
Skrevet

jentungen min henta da seg en krakk når hun var 14mnd...hun ble 1 i feb og til påske..(april) har vi bilde av henne når hun står på en krakk og skal nå opp til kjøkken benken..hun er vel ikke spes begavet men har bestandig vært før sin tid både motorisk og psykisk.

hun var veldig kort for alderen oxo og da viket det som om ting kom lett fordi hun var så kjapp på foten...beg å gå lille julaften(1år 14. feb.) og etter nyttår bare løp hun!! har bilder fra hun var 18mnd da var hun med på ett gateløp og jeg husker at hun skjønnte det var best å løpe for å komme først i mål:))hehe.. men alle barn er så forskjellige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...