Gå til innhold

mensensmerte/murringer i uke 30

Pluttiplutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen av dere som har det?

var innom Ahus i går, de ba meg komme inn, for jeg hadde ikke kjent tv1 på noen dager, og har så vondt...murrende mensen vondt.

sa jeg regnet med at hun hadde snudd seg og sparket inn i tv2, men de sa at siden jeg hadde vondt så ville de sjekke allikevel.

kjempeservice!! de ga meg taxirekvisisjon, siden jeg bor langt unna og ikke har bil. kom dit, opp på føden, inn på bad og der sjekket JM hjertelyd, samt om jeg hadde mye murringer.

barna hadde det heeeelt fint.

så inn til lege og sjekk med UL...joda tv1 hadde snudd seg, og lå med rompa opp mot hodet til tv2..hehe.

de sjekket også om disse smertene mine hadde satt igang noe i livmorhalsen...4cm lang og lukket den!! ikke dårlig.

de sa at om jeg forsatt hadde smerter som ikke gikk over ville de legge meg inn til overvåking senere, for de kunne ikke si hva det kom av.(så jeg håper virkelig disse mensmurrungene går over til neste sjekktime)

barna hadde det helt suverent i magen, og var kjempefine i vekst og fostervann samt bevegelse.

og det var så godt å komme hjem og sove ordentlig etter en sånn sjekk..man blir jo litt bekymret over sånne smerter så tidlig..

godt å bli så godt tatt vare på.

noen av dere andre som har/hadde mensensmerter i uke 30 også eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Pluttiplutt :)

jo jeg har nå begynt å få mens murringer :(

.Jeg er i uke 29 og var til kontroll igår,men allt var bare bra,ingen tegn til a noe var på gang,og livmorhalsen var enda over 3 cm.Jeg får det når jeg har anstrengt meg litt for mye.

Etter turen i går på 3 timer hver vei,samt mye venting på harde stoler på sykehuset,hadde jeg endel smerter på tur hjem og i natt,men det roer seg hvis jeg hviler skikkelig:)Det er sikkert bare normalt,men det er godt å bli passet på,man vet jo aldrig;)

Ha en fin dag :))

Skrevet

Flott at alt bare ver bra med barna, og at livmorhalsen var lykket og fin.

Vi får håpe det går over og at de "holder seg" i magen en 6-8 uker til!

Jeg er i uke 29 og har heldigvis ikke hatt noen problemer ennå.

Du må nok bare ty til tvillinggravides mantra: Hvile, hvile og atter hvile.

Skrevet

:):)

ikke sant, men det er ikke lett å holde seg i ro når alt er i pappesker eller flyter rundt omkring, og ikke noe er i stand enda.

men jeg har tatt det helt med ro i går, tror mannen min har skjønt at mye stress ikke fungerer helt også. han lagde mat i går og var litt bekymret.ekkelt med så klare smerter så tidlig.men det ser iallefall bra ut enda:) det er jo viktigst.

har gitt klar beskjed til disse nurkene om å holde seg inne til minst uke 37:) :)

skal på ny kontroll neste fredag, så håper at dette går over til da.:):)

Skrevet

Ble litt urolig når jeg så overskriften og at du startet denne tråden... men nå føles det godt å ha lest at alt virker å være fint med tvillingene. Jeg skal krysse fingrene for at murringene slutter slik at vi ses til uken og at du ikke trenger å legges inn.

Ha en fin helg og ta det med ro! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...