Gå til innhold

pumping på skule / jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gutten min er 6 mnd nå og eg skal starta å studera igjen. Planen er at eg skal pumpa meg og så kan mannen min gje dette på flaske eller kopp. Men sånn reint praktisk, korleis gjer dykk det?

Pumper dykk på skulen / jobben? På eige ammeerom? På do? Kor lenge kan ein oppbevara mjølka om ein ikkje har tilgang til kjøleskap? Møter de bornet i løpet av dagen for amming? Når på døgnet synest de det er best å pumpa? Eg får ut ganske mykje når eg pumper (viss det er nokon timar sidan eg amma), men då syns eg det er veldig lite til han ved neste amming. Rett etter amming får eg nesten ikkje ut noko. Eg har heile tida hatt nok mjølk, men synest det er vanskeleg å få nok ved pumping i tillegg.

Kan de som har erfaring mred dette koma med nokre gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra www.ammehjelpen.no :

"Dersom man ikke har tilgang til kjøleskap, kan fersk, ubehandlet morsmelk oppbevares i 6-8 timer i romtemperatur."

Jeg skal ut i jobb når min gutt er 7mnd og kommer da til å prøve ut pumping på arbeidsplassen. Men jeg har der tilgang på kjøleskap. Men det kommer til å være midt på sommeren, så jeg vurderer evt. kjølebag for å frakte det. Jeg ser for meg at melka skal brukes dagen etter når jeg er på jobb. Ønsker ikke at mannen skal komme på jobben, synes han skal få legge opp permisjonsdagene slik han ønsker det.

Jeg jobber på en veldig liten arbeidsplass. Vi har ikke ammerom, men et ledig kontor jeg tror jeg kommer til å bruke.

Skrevet

Jeg pumper meg på kontoret, oppbevarer melken i en liten flaske kjølebag fra fisherpriece, som jeg har to frosne kjøleelementer i, setter flasken mellom elementene, holder seg kaldt lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...