Gå til innhold

ROPER PÅ KOSEL!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når man får utbetalt OS, får men da også fødselsstipend fra lånekassen (dersom student)??

Blir dette stipend, eller blir det omgjort til lån???

Jeg går på skole, har ikke rettpå foreldrepenger. får OS og engangsstønad, men kan jeg da søke om stipend fra lånekassen? er litt redd for å sitte igjen med et stort lån... men blir jo alene, så jeg trenger pengene

Fortsetter under...

Heija! c",) OSen gjør at man overskrider inntekstsgrensen for hva man kan tjene når man mottar lån/stipend. Derfor vil en større andel av det vi får utbetalt fra lånekassen bli stående som lån og ikke gjort om til stipend. Om du har krav på fødselspengre fra lånekassen er avhengig av om du har vært i utdanning semesteret før termin og har skoleplass og fortsetter etter at permisjonen er ferdig.

Er ikke sikker på hvor mye det uttgjør ifht hva som blir gjort om til stipend osv, da jeg var i jobb 6 av 10 mnd før fødsel og derfor får foreldrepenger og 1000kr i OS. Men må man så må man - kommer meg ikke gjennom utdannelsen jeg skal begynne på uten lån/stipend, så da får jeg heller leve med at jeg blir å ha litt mere å betale tilbake enn andre som tar opp samme lånet. Vil også ha krav på 1000kr mere utbetalt i mnd - såkalt forsørgerstipend - gjelder alle ikke bare de som er aleine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...