Gå til innhold

HASTER!!!! Jenta er tett i nesen og får ikke sove! Hovrdan bruker en saltvannsppløsning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger veiledning RASKT!!!!

blanding ol. Må lage selv, har ikke kjøpt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke.

Ring legevakten å spør!

Skrevet

kok vann og ha opp i salt slik at det blir ca. 0,9%. Avkøles til kroppstemperatur og dryppes i nesa.

Skrevet

oppskrift; 1 ts salt til 1 liter vann kok opp og avkjøl. Drypp noen dråper i hvert nesebor.

alternativ til saltvann er morsmelk.

Ha alltid saltvann og Rhinox dråper i huset, samt Paracet stikkpiller.

Og hev hodeenden med bøker ca. 10-20 cm

Skrevet

Når sønnen min er tett i nesen drypper jeg litt morsmelk i nesen hans. funker som bare det, fikk det som råd av legen. kjøpte en doserings-sprøyte på apoteket, kjempe enkelt og få til og det funker faktisk;)

Skrevet

Har brukt morsmelk med godt hell!

Pumpet ut litt, og brukt pipette for å få det inn i nesa. Fungerer utrolig bra, det løsner fort!

Ellers har vi hatt god nytte av "snørrsuger", hehe! En liten blåsebelg som "suger" ut det som er i nesa. (det tipset hjelper kanskje ikke ikveld, men anbefaler å få tak i dette. fikk tipset av en i barselgruppa, det var gull verdt!!)

Har brukt begge disse metodene når han har vært så tett at han ikke klarte amme fordi han var så tett han ikke fikk puste.

Håper du får løsnet den lille nesa:-)

Skrevet

Morsmelk funket ikke her, synes det virker bra på kort sikt men det tetner så fort igjen. Saltvann i sprayform er suverent og rensende. Ikke dråper, det liker ikke knerten noe særlig.

Skrevet

Noe som mest bare virker er:få senga ved hodeenden opp i lufta så hun ikke ligger flatt.Legg masse bøker under beina på senga framme.mange bøker.Ligger man høyt oppe,holder nesen seg mer åpen.Når jeg legger meg flatt,tetter det seg til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...