Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg syns virkelig at barnevognene nå for tiden er livsfarlige med rare håndtag og små hjul osv osv.og ikke noe særlig romslige med tanke på vognpose. Hadde en brio på 80 tallet og den var skikkelig fin o god.
storbil Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Ville tro du har rimelig god plass til vogn pose i en brio fra 08 også:-) Jeg har en gammel simo fra 89 stående. Kan ikke si den er så veldig myk og god å trille akkurat. Stiv i fjørene og den durer liksom på veien, siden den har smale store hjul. Nei da er simo vogna mi fra 04 mye bedre:-) og den er minst like romslig. Har brukt voksipose i bærebagen til ungen var 8 mnd, og da er det bare å feste på kalesjen til bærebagen i enden av sportsvogn bagen så har du en stor og romslig bag. Har også en teutonia spirit s3 fra 07. Og det er go`vogna mi. Den er jeg så fornøyd med. Hjula er ikke så små på den heller, og handtaket er regulerbart men ikke livsfarlig. Så jeg er nok litt uenig med deg:-) Men er enig i at det finnes mange merkelige vogner nå på markedet ja. Selv kan jeg ikke skjønne at stokke explory er noe særlig. Men det er det sikkert mange her inne som syns. Og jeg har aldri prøvd den, så det kan godt hende den er helt super. Jeg bare syns den ser rar ut:-)
Turtelduen Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Nå skal jo alle ha vognene så billige og så stilige som mulig. Ikka rart de blir dårligere og mindre holdbare...
mumsi tobarnsmor Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Helt enig! Har sjølv hatt ei Simo frå 2005 og ei frå 1970-tallet. Den frå 70-tallet er mykje lettare å trille og svinge med fordi den er lettare og ikkje har så mykje fjæring. Men det er ingen seler i den, så dei måtte eg kjøpe utenom. Det var det jo i den frå 2005. Den frå 70-tallet har også fine knagger på kvar side av handtaket som er perfekte til å henge poser og vesker på. Har brukte desse masse og den virker svært stabil likevel. Sikler på ei vogn som står hos bestemora mi som er frå 50-tallet. Sjølve bagen er veldig lav, men med langt håndtak. Den kan jo ungane bruke lenge, for dei klarer å krype ut og inn sjølv når dei blir store nok. Sidan den er så lav er det ikkje fare for fallskader heller. Spurde på Fru Lyng etter sånn sittebrett til søsken på nyere vogner. Fekk til svar at det fantes ikkje til nyere vogner fordi dei tåler ikkje vekta av to unger pga at dei ikkje er like robuste som dei gamle vognene. Nokre nye vogner tåler ikkje ståbrett ein gong! Men det er jo sjølvsagt mange praktiske finesser på dagens vogner oxo
MrsDior & baby-Dior Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Gamle vogner er nyyydelige og se på. men ikke fillern om jeg skal humpe meg rundt mosvannet i ei gammel simo med tynne, harde hjul. nei, takke meg til lufthjul og fjæringer!
førstegangs*mamma Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 det kommer jo an på hvilken vogn du trenger selv da. har en simo classic som er kjempefin å se på! den er også veldig stor og det er fortsatt GOD plass til både voksipose og leker og en liten en på 10mnd. ikke så alt for god å trille da. men den er høy, så jeg trenger ikke bøye meg særlig. og så er den jo veldig upraktisk å komme til med i byen. har også en simo 01-modell som er helt grei. men den er VELDIG lite brukt av meg. men må nå si at de nyere er bedre å trille da. og nå som småen trenger sittedel, så kan vi ikke bruke classicen så mye. og så klemstrer jeg meg ikke på kalesjen på de nye vognene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå