Gå til innhold

litt nervøs her,ang hjemmelaget barneseng.

Anbefalte innlegg

Skrevet

den kommende bestefaren her har laget en barneseng,dette syns vi er kjempestas!

men...så begynner jeg å lese litt her på nettet om sikkerhetsprinsipper og slikt,så jeg ringer bestefaren da å spør om han har tatt noe hensyn til dette å om han vet noe om det...nei dette har han ikke hørt noe om.å nå vil han ikke at vi skal få denne sengen...han mener vi må heller kjøpe en seng itilfelle..

problemet er at jeg har veldig lyst på denne sengen han har laget,men tror dere den er sikker nok...?

hvilke "regler" er det man må følge for at det skal være godkjent?

Skrevet

Må ikke være noe sted som babyen kan sette fast hodet sitt, f.eks mellom sprinklene. For ferdigproduserte senger er det en regel på hvor stor avstanden kan være mellom sprinklene.

Ellers må jo sengen ha høye kanter slik at babyen ikke kan rulle/krabbe ut.

Jeg syns du er superheldig som har en bestefar som lager en seng, og tenk så fint for barnet ditt å kunne bruke denne til sine egne barn om noen år!!

Skrevet

er det snakk om en springelseng eller?

det er vel "standarder" iforhold til avstand mellom sprinkler (for at babyens hode ikke skal kunne komme mellom), samt av avstanden fra madrassen til toppen av kanten (for å forhindre at ungen skal komme seg over kanten)...

ellers så kan jeg ikke si at jeg har hørt noe..

men dette gjelder jo normal logisk tankegang da,så sengen som bestefaren har laget er sikkert god nok..

men er vanskelig å svare på uten å vite mer om den da...

:-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...