Gå til innhold

Noen som har erfaring med annen bedøvelse enn epidural

Anbefalte innlegg

Nærmer seg stygt fødsel nr. 3 og jeg kjenner at jeg kvir meg. Fødte så fort forrige gang at jeg ikke hadde fått epidural om jeg ville. Fikk akupunktur og innbiller meg at det tok litt av toppen på de værste riene, men det kan like godt være innbillning. Er det noen som har erfaring med andre typer bedøvelse? Kunne tenke meg å prøve lystgass, men det har de ikke her.

Fortsetter under...

Jeg kom inn på føden med 8cm, så da var det ikke mye å velge mellom:) Jeg brukte pusteøvelser gjennom hele åpningsfasen, men fikk akupunktur når jeg var kommet på fødestua. Syns ikke det hadde noen effekt:( Fikk noe som heter TENS, tror ikke det er mye brukt. Det er strømimpulser, gjennom slags plaster som settes på huden og så reguleres styrken på impulsene. Jeg syns det hjalp godt de siste par cm, var sliten etter å ha hatt rier lenge. Har god erfaring med de strømimpulsene som behandling av ryggskade før, så jeg tok i mot tilbudet:) Hadde ikke lyst på epidural, og ikke lystgass (det hadde de heller ikke da). Lykke til!

Har ikkje fått noe med mine bortsett fra sistemann.synes det er verst å presse ut så eg fikk pudendal lokalbedøvelse i skjeden..himmelsk...du kjenner bare at du må presse og eg fikk de kreftene av den.da trenger de ikkje å bedøve deg hvis de må sy heller!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...