Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Hun er 4,5 måned og i helga har vi sagt at svigermor skal få ha henne ei natt.Har planlagt dette lenge,men nå som det nermer seg kjenner jeg at jeg ikke vil.Hun er jo flink med barn,så jeg vet jo at lillemor vil ha det bra der men..Min mor har hatt henne ei natt for litt siden,det gikk kjempebra:)Men det var noe helt annet da,kjenner jo henne så godt! Hadde jo vært godt med en kveld med min kjære å,men vet ikke om jeg vil klare å slappe av!Svigermor vil jo bli frykteli skuffet om hun ikke får ha henne da.Tenkte jo på at hun kunne komme hit å passe henne da,men hun har jo gledet seg til å ha henne hos seg.Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Tror jeg ville forsøkt å gjennomføre som planlagt. Er jo veldig fint at datteren din venner seg til svigermor, da har dere flere barnevakter å velge mellom. Tror det alltid er sånn første gangen, men en gang må jo være den første! Alternativt kan dere la henne passe henne om kvelden og så hente henne sån at hun kan sove hjemme, så får du litt gradvis tilnærming.
mamman til to gutter Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har hatt samme problemet, dvs vi hadde ikke barnevakt over natta i det hele tatt når mini var 4,5mnd, men at jeg har hatt større problemer med å la svigermor ha han. Jeg har hele tiden innsett at det faktisk er mitt problem og noe jeg må jobbe med, ikke noe som bør gå ut over mini og svigermor. Hun har jo klart å ta seg av samboeren min og broren, så hvorfor skulle det ikke gå bra med henne som barnevakt... Jeg ville latt henne passet barnet som avtalt og prøvd å kose meg med barnefri. Og når du først har latt svigermor passe henne en natt, så blir det lettere neste gang. Lykke til og kos dere med barnefri!
Kosel Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Mini har vært to netter hos "svigermor" (jeg og pappaen er ikke sammen), Men har ikke hatt en natt hos mine foreldre. Hadde overhodet ikke hatt noen betekligheter med det. Du sier jo selv at du vet hu vil ha det bra der... so whats the problem?? at hun er "svigermor" og ikke mor... get over it:) Og dra ut å kos deg med din kjære!!! Er oss det er ubehagelig for.... :)hehe ungene har det fint, vi som går rundt å stresser - var kjempe rart å lever ham fra meg å si natta og vite at det var et helt døgn til jeg skulle se ham igjen... men gikk jo sååååå fint, han hadde koset seg og de hadde koset seg
Nilu♥ Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Akkurat samme her. Mamma kjenner han kjempegodt mens svigermor ser han ca en gnag i måneden, kommer an på bursdager, høytider etc. Svigermor får passe en time maks to. Mamma hele natten. Han har bare sovet hos mamma en gang, ellers ligger jeg der også, det så enkelt for oss alle tre å overnatte da jeg har pikerommet mitt der enda bare nå med grindseng og stellebord;) Svigermor skulle passe en hel kveld/natt en gang hjemme hos oss. Vi kom hjem klokken 02.30. Dette gikk veldig dårlig. Allerede klokken 23 var han hysterisk. Jeg ringte og sa at vi kom hjem, da fikk jeg beskjed om at: herlighet ....., jeg har da tre barn selv dette går helt fint. dere kommer ikke hjem!" Og sånn ble det....jeg turte ikke gå hjem og samboeren som en manne mann men mammadalt støtter alltid moren....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Tusen takk for svar:) Jepp,svigermor skal få ha henne ei natt,blir kosli for dem det:) Blir det helt krise får vi jo bare dra å hente gullet:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Jeg ville hatt problemer med å la svigermor passe snuppa, problemet er at hun er bare 4,5 mnd og jeg fullammer henne. Flaske er hun ikke interesert i, har kjøpt mangeeeeeeee forskjellige men nekter hver eneste. Jeg er kjempe glad i min svigermor og jeg ser henne hver dag, noen tror at det kanskje er for mye men hun er et super menneske som man ikke blir lei av, og hvis jeg ikke ser henne så ringer jeg slik at hun kan stikke innom. For meg ser det ut som om de fleste har problemer med at svigermor skal passe ungen enn egen mor, her er det omvendt men det er kanskje meg som er rar????
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 jeg også grua meg skikkelig første gangen. men det gikk jo kjempefint. Jeg tror nesten jeg ikke var klar til at de skulle ha henne. Men nå når de har hatt henne et par ganger og jeg oppdaga at de har utelatt å fortelle meg ting osv.. (det gjør man ikke til ei usikker mor) så er jeg mer usikker en noen gang at de skal ha henne. vil helst unngå det og det synes jeg er unødvendig
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Jeg har også litt problemer med å overlate babyen vår til svigers, men det er fordi jeg ikke stoler på hva de gjør når jeg ikke er der. Når de er på besøk hos oss er nemlig svigerfar ganske voldsom når han leker med henne (hun har kiss), samt at de putter i henne den maten som passer dem, uten å spørre oss først. Hva finner de da på når vi ikke er der....? Hjeeeelp.... Men vil gjerne ha mulighet til barnevakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå