Gå til innhold

Bra barnevogn i Nord - Norge, ???????? Hjelp!!!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg var å så på flere barnevognsbutikker idag...

Hadde sett på flere 3 hjulinger og barnevogner med små hjul framme og store bak, men så fikk jeg beskjed (av alle ansatte i butikkene) at i Nordland er de ikke bra... Det var for vanskelig med mye snø på vintern og med grusveier, synes det er rart for en barnevogn hadde "vinterhjul" som man kunde kjøpe til.. Men de mente at det blir tung for meg og babyen blir ikke å ligge bra i dem...

De mente at Brio, Simo og Emmaljung med 4 store hjul er det beste her oppe.. ( Vogna kommer å bli brukt till litt variert og har termin i sommer.. )

Så nå må jeg spørre dere, er det noen som vet om dette?

Finnes det ikke andre bra barnevogner enn disse?

Hva har dåkker før slags vogn og er den bra???

Trudde at jeg visste hva jeg ville ha for vogn men nå vet jeg ikke det lengre :(

Håper det finnes noen som kan hjelp meg.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137068407-bra-barnevogn-i-nord-norge-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teutonia mistral har 4 hjul. Veldig god på all slags føre hvis du kjøper lufthjul. Kan fåes rimeligere hos www.lilleprinsen.no

Emmaljunga city cross med city bag er også en god vogn. Ikke en kjempestor vogn, liten og nett. 4 hjul.

Brio happy er også fin og god på all slags føre.

Så har du selvsagt brio kombi, simo kombi og duo og emmaljunga edge duo combi.

Se etter en vogn med 4 hjul (IKKE små hjul) og som ikke er for lett. En vogn med små hjul og som ikke har tyngde er håpløs i snø...

Dessuten bør vogna ikke være liten for du er jo avhengig av god plass til pose o.l.

Kalesjen bør også være god for at det ikke skal blåse og fyke rett inn i vogna.

Jeg ville anbefalt Emmaljunga jeg også. :)

måtte ha 4 store hjul når det er snø det oppe. jeg brukte mye simo classicen da. men det er bare en bag vogn. og de får du ikke kjøpt ny.

ellers likte jeg å trille brio happy og simo var ganske god å trille på snøen, men den ble ganske tung og det trakk traftig ned for min del.

At tyngre vogner er bedre på snø enn lette, det stemmer i alle fall ikke. Om du skal ha en tradisjonellfirhjuling, ville jeg sett på vekten. Når tunge vogner setter seg fast, er de mye verre å få løse enn lettere vogner. Det som kan være greit å tenke på, er at hjulene ikke er altfor brede, og at det er litt mønster i dem slik at du får "tak" på underlaget. Bare tenk på når du går med sko på ulikt snøunderlag.

Når du snakker om vogn med vinterhjul, er det nok Bugaboo du har sett. Den blir mye stivere med vinterhjul, men de fungerer veldig godt på snø. Spesielt siden vogna er så lett i seg selv. Har solgt en Bugaboo til Nordnorge, og den nye eieren var veldig fornøyd.

Brio Happy har jo ganske lav vekt, stilrent design og til og med dekke et stykke oppover kalesjen. Hadde nok kanskje valgt den fremfor simo. Emmaljuna har også en lettere firhjuling, citycross.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...