Maiblomst Skrevet 6. mars 2008 #1 Del Skrevet 6. mars 2008 Dette var i 2001, nå er jeg gravid og venter nr.2. Ble satt i gang tre uker før tida sist, ble lagt inn på sykehuset mandag, fikk en sånn kateter ting og tabletter fram til onsdag morgen da de tok vannet og satte meg på drypp. Utpå ettermiddagen fikk jeg epidural og de økte dryppet så mye de kunne (rakk å få 6 cm åpning), etter en stund fant de ut at vesla tålte dette dårlig, og hastekeisersnitt ble avgjort. Hun kom ut kvart over ti på kvelden. Jeg trodde egentlig ikke at dette med fødsel skulle bli et problem for meg men nå er jeg ikke helt sikker lenger. Var med på fødselsforberedende kurs i dag (tenkte det var greit siden jeg jo egentlig ikke har født på "ordentlig" før) Men møte med fødeavdelingen gjorde vell at jeg husket usikkerheten jeg følte da og forsterning av smerter som dette sikkert førte til. Nå er jeg egentlig bare lei meg og usikker, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Alle fødsler er jo ulike så jeg vet jo at det ikke trenger å bli sånn igjen. Men her jeg sitter nå er det en fattig trøst! Hmmm.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137068382-igangsatt-f%C3%B8dsel-som-endte-med-haste-keisersnitt-forrige-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 26. mars 2008 #2 Del Skrevet 26. mars 2008 Snakk med sykehuset der du skal føde for å få fødselsforberedende samtaler. Jeg hadde en liknende opplevelse sist, og har gruet meg utrolig for dette. Men i går var jeg på ul, med påfølgende samtale hos fødselslege, og jeg er nå så beroliget som jeg kan bli. Vi skal legge klare rammer for fødselen, og de tre mulige scenarioene det kan bli: vaginal fødsel uten problemer, planlagt KS eller i verste fall haste-KS... jeg tror jeg kommer til å være godt forberedt, og legen og jeg var veldig enige. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137068382-igangsatt-f%C3%B8dsel-som-endte-med-haste-keisersnitt-forrige-gang/#findComment-137245909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå