*ale* Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 De har en del vrier på uttalen som er vanskelige synes jeg... Men ellers er det jo mye likt gammelnorsk i gramatikk...
selfangerkjerringa Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2008 er mest snakk om å lese, ikke muntlig islandsk. Har ei venninne som kanskje må lære islands i forbindelse med masteren sin, for å kunne lese en del av diplommaterialet.
*ale* Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Det skulle gå greit.. Ordbok, god språkkunnskap (norrønt) i bunnen og litt øvelse så fikser hun det.. Leste hele Lavranssdatter triologien på gammelnorsk på ungdomskolen, man kom inn i språket etterhvert...
mayaya Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg hadde en kompis derfra som fikk seg dame her.... Hun sleit. *knis*
Ravna Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Tror ikke det. Jeg måtte lære en del norrønt da jeg gikk årsstudiet i norsk, og det var ikke spesielt vanskelig. Regner med at islandsk er litt mer likt moderne norsk, og dermed litt enklere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå