Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Er nødt å begynne på medisiner som ikke er forenlig med amming. Lurer på hvordan jeg da slutter å amme? Kan jo ikke gi melken til lillegull, men regner med at jeg må pumpe en stund fremover? Hvor ofte/sjelden bør jeg pumpe for å få slutt på melken? Takknemlig for svar:)
~Maja Mor~ Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Du skal bare pumpe vekk toppene, hvis du skjønner. Når du er kjempe sprengt, så pumper du vekk litt. Hvis du pumper for mye, så øker du bare produksjonen. Så pump vekk toppene, så minsker produksjonen raskt. Lykke til :-)
~Maja Mor~ Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 ps Dette rådet kommer fra amme-poliklinikken, så det bør nok være riktig :-)
Mariamin Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Hei på deg. Jeg også måtte slutte å amme pga sykdom og medisiner :-( Det tok meg vel rundt 2 - 3 uker å bli kvitt melken helt. Den første tiden var helt pyton. Våknet med DE kjempepuppene om natten, klarte ikke ligge på magen... Jeg gav jenta mi litt melk da- i en overgangsperiode. Jeg må jo si at jeg ikke bråsluttet helt, men jenta mi fikk pupp 1 til 2 ganger pr dag og om natten i en ukes tid, deretter kun om natten et par- tre dagers tid. Jeg måtte pumpe litt innimellom da det sprengte som værst, men jeg synes melken forsvant fort. Nå er puppen tom og lang ( iflg min 5-åring.....He he)
shayan_jente_04.04. Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Hei! hadde akkurat skrivet masse, men så kom en liten en og sletta alt. men skaff deg ammeslutt tabletter, de sørger for at du ikke får spreng, veldig deilige, er døds glad for at de finnes! Jeg slutta pga en operasjon jeg skulle ha, dagen før op, måtte jeg ta noen antibiotika tb, derfor så måtte jeg slutte å amme på dagen( eller på natta som det ble med meg ) jeg tok de kl 23.00 hun våknet skulle ha pupp, jeg kunne ikke gi ho, jeg gråt, hun titta på meg med sultne øyner ( også prøvde jeg å gi ho flaske og det var det. hun tok flaska etter 8 mnd prøving! Hun hadde nekta hele tiden, men man skulle tro at ho rett pog slett skjønnte at ho ikke kunne ha puppen...vet ikke jeg? Men anbefaler de ammeslutttablettene på det sterkeste! masse lykke til! PS! hun er åtte mnd nå og stor koser seg med flaska ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå