Gå til innhold

En ukjendt mann ville holde babyen min i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sto i kø på en kafè og ventet på kaffien og babymaten som skulle bli varm..

En mørk utenlandsk mann begynte å prate til meg på engelsk. Spurte om det var min gutt og at han var veldig søt og sånn.. Han lekte med hendene til gutten min og plutselig strekker han armene ut og spør om han kan holde han.. Jeg sa nei..følte meg nesten litt frekk, samtidig som jeg overhode ikke syns noe om å la fremmede holde gullet mitt!

Hva hadde dere sagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehhhhh.......

NEI absolutt ikke i det hele tatt!!!

Skrevet

Ville også sagt nei! Om jeg ville si det "pent" så har jeg sikkert sagt at, "nei, hun er så redd fremmede, liker ikke å bli holdt av andre" eller noe sånt.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre at han var mørk, utenlandsk og pratet engelsk?

Ville uansett ikke latt en fullstendig fremmed holde barnet mitt.

Skrevet

Hadde sagt nei. Ville syntes det var ekkelt jeg

Skrevet

Jeg hadde aldri latt noen fremmede få holde datteren min. No way! :P Kommer inte på frågan!! Jeg hadde sagt at hun er litt redd fremmede...

Skrevet

Vanskelig å si det viss babyen smiler og pludrer til personen da. Da må man nesten finne på noe annet å si. Lett å bli overveldet i sånne situasjoner. Greit å ha tenkt gjennom det på forhånd egentlig. Tror nesten jeg kunne blitt så forfjamset at jeg hadde sagt ja.. og angret etterpå...

Skrevet

Signerer lotta80

Men litt usikker på HVOR forfjamset jeg kan bli=S

Skrevet

Jeg har nylig vært i Thailand noe uker og der vil ALLE holde barn! Synes bare det var hyggelig at folk skravlet til han og ville holde han og dulle med han og tror de fleste andre ville tenkt det samme når de er der nede.

Synes vi i Norge er generelt skeptiske til ting som egentlig bare er hyggelig. Jeg ville latt han holde sønnen min uten problemer. Ville selvfølgelig fulgt med på at han hadde det bra og at de ikke gikk sånn at jeg ikke kunne se dem, men selvfølgelig skulle han fått lov til å holde han! Ettersom han tydeligvis ikke var fra Norge kan det jo hende at å spørre om å få holde babyer er helt normalt der han kommer fra.

Skrevet

Vel, Leah smiler og pludrer til folk, men hvis de tar henne fra meg så hyyyyler hun..så det ville ikke være løgn for min del uansett:) Men skjønner at det ikke ville være en logisk ting å si da:) Aner ikke hva annet man kan si, men man trenger jo ikke å unnskylde seg..nok at man sier nei..er jo vårt barn:)

Skrevet

Nei fysj, var det en ekkel innvandrer som ville holde babyen din?

Rasist!

Skrevet

og svart , gul eller hvit !! hadde uansett ikke latt en fremmed holde.

kall meg skeptisk - men det er jo så sinnsykt mye gale mennesker der ute at sånt tør jeg bare ikke...

Skrevet

Enig, jeg er så paranoid at jeg ikke en gang lar datteren min sove i vogna utenfor huset. Redd for at noen skal kommeog stikke av med henne.

Skrevet

Ville ikkje latt eit totalt fremmed menneske holde ungen min. Uansett korleis han/ho såg ut og ka språk han/ho snakka! Det er mange sjuke mennesker der ute....

Skrevet

Jeg syntes det har mye å si at han var mørk, utenlands og snakket engelsk. Mangen andre kulturere er mer baby "glad" enn vi er. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg,men jeg hadde aldri begynt på å leke med andres babyer fordi jeg ikke er vandt til det her hvor jeg bor. Da vi var i Spania i sommer kom fremmede folk bort til babyen vår hele tiden. Han fikk til og med en ballong av en!!!! Baby+ ballond= kjempe farlig her jeg bor hvertfall....

Skrevet

Det er jo sant som du seier Endelig mamma!. Men, eg holder fortsatt fast på at eg vil ikkje la fremmede HOLDE babyen min, uansett. Dei kan få snakke med babyen, dulle og dille. Men, ikkje holde. Fordi - om det skulle vise seg at dei var eit av dissa sjuke menneska som fins der ute - ville dei kunne sprunge avgårde med ungen.

Skrevet

Ser det er flere som reagerer på at jeg skriver mørk, utenlandsk og ensgelsktalende..! Dette var bare en fakta-opplysning, som jeg forstår mange ikke syns er nødvendig å ha med.. Men for å forklare denne situasjonen, syns jeg det passet å skrive det her. Jeg har absolutt INGENTING imot mørke, eller utenlandske personer! Det som ble så teit var jo at jeg sa bare "no", når han spurte om å holde babyen min. Kom ikke på noe å si på engelsk. Hadde vært litt lettere om jeg snakket norsk! ;) Hadde nok vært skeptisk til en norsktalende lys mann også :)

Skrevet

Mitt poeng var bare kulturforskjell, at det kunne vær en forklaring på at han gjorde det.

Jeg er ikke rasist og jeg lar heller ingen fremmeder holde babyen min Uansett farge, religion etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...