Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Er helt fortvilet jeg nå! Har en gutt på 6 uker som forrige uke gikk opp nesten 600 gram og denne uka 500 gram!! Han spiser mer enn han skal og oftere enn han skal. Går på mme..... Har prøvd å redusere på maten, men da blir han ikke fornøyd..... Er redd det skal fortsette sånn, den vektøkningen er jo ikke innenfor normalen.. Han veide 3500 ved fødsel så han var jo helt "normal" da.... Noen med erfaring eller råd???
mizz25 Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Hei =) trur nok han e fornøyd,men at han kanskje har sugebehov?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Mitt råd er: Ta det bare heeeelt med ro! Min gutt fikk også mme og skjøt som en rakett opp i vekt, ca. 1/2 kg i uka i en 4-ukers periode, før vekten stabiliserte seg litt og han ikke overspiste lenger. Men nok mat fikk han og ble god og rund, frem til han fikk bena under seg og begynte å krype og gå - da ble han mer "normal" igjen og oppover årene har han vært en normalvektig gutt. Nå er han 5 og er vel egentlig å regne som slank. Jeg synes slett ikke du skal fortvile eller redusere på maten. Det der ordner seg av seg selv, skal du se! Kos deg heller med det at du har en baby som har "litt ekstra å gå på" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå