M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Snuppa mi er 3 mnd, og til nå har ammingen gått helt fint. Men så har hun beg. å spise sjeldnere i det siste. Og nå er det plutselig ikke nok melk. Prøver å pumpe, men det kommer jo bare LITT. Hjelp, vil så veldig gjerne ha det i gang igjen!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Hei, Det er vanlig at de spiser sjeldnere rundt 3mnd, de spiser gjerne fortere og mer i hvert måltid. Men hvordan vet du at det ikke er nok melk? Ikke vektoppgang? Uansett så står det gode tips om både lite melk og pumping på www.ammehjelpen.no
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Gå med bar overkropp hjemme (ja, litt rart, men det hjelper), for da vil hun spise oftere. Hun minnes på puppen hele tida da! Husk at all stimulering fra henne vil øke melka. Og havregrøt gir økt produksjon, sies det!
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2008 .... hun tar tak i puppen, suger litt, slipper og blir illsint. Når jeg prøver med flaske (med melk jeg har pumpet tidligere) spiser hun som bare det!!!! :-(
stinky og poopy Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 hei HI Har akkurat samme problemet, det har skjedd tidligere også at han nektet å ta pupp, men nå er det gått 2 dager, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer... irriterende når sånt skjer. Nå vil han bare ha flaske, om det er mme eller mm spiller ingen rolle, bare det er flaske han får det fra.
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 :-) Jeg så innlegget ditt her, det var jo som å lese om Emilie, men problemet er jo at det kommer så lite når jeg pumper. Egentlig greit med flaske (da kan jo pappa'n mate også). Men jeg hadde håpet å kunne fullamme hvertfall til hun er 6 mnd. Jeg har tenkt til å prøve å pumpe hver 2. eller 3. time og håpe at jeg får opp produksjonen igjen!
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Dersom hun tar puppen, patter litt, slipper og er ilter kan det ha noe med utdrivingsrefleksen å gjøre. Begge min har oppført seg slik dagene før jeg fikk mensen og rundt eggløsningstid (hormonene motvirker hverandre litt da), i tillegg synes jeg at jeg hadde mindre melk disse dagene også. Heldigvis går det over igjen. Er jo ikke sikkert det er der saken ligger hos deg, men det var så lik reaksjon på babyen din som mine har hatt
Nilu♥ Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Hei hei. Dette har jeg masse erfaring med. Slet med dette frem til gutten var 6 måneder!!! I første omgang må jeg bare anbefale ammete tre ganger om dagen. Ikke mer enn det selv om det står anbefalt på pakken. Jeg fikk melkespreng etter tre dager! Fantastisk og enkelt! Fåes kjøpt påapoteket. Ammehjelpen.no er også genialt, fikk mye hjelp derfra. Send meg en PM hvis du har spørsmål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå