Gå til innhold

melke-kilden er tørket ut, den...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sittet og pumpet meg i en halv time, fikk ut mindre enn 20 ml... Ingenting å skryte av, akkurat.

Gutten min har ikke villet ta bryst på ordentlig de siste dagene, og i går og i dag har han nektet han plent. Prøvde å pumpe meg i går, og da skjønte jeg hvorfor - det kom jo nesten ikke melk!

Så i dag har jeg prøvd å legge ham til pupp et par ganger, han tar litt og slipper, og begynner å hyle. Etter det har jeg prøvd å pumpe fra begge, og det kom lite... Så han har fått flaske i nesten hele dag. Er så fornøyd og leker masse, i motsetning til hvordan han var tidligere, han var vel sulten stakkar!

Ja, ja, lite å gjøre med det - er melka vekke så er den vekke. Vi fikk 4 gode måneder med amming og kos, nå blir det flasking og kos..Litt synd, men sånn er det bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det du får pumpet ut er ikke = melka du har i puppene

jeg har masse melk men får kun ut 20-50ml ved pumping. Regner med at jeg egentlig har mye siden sønnen min vokste fra 3100-8600 på 6,5mnd!

uansett; det viktigste er mamming ikke amming. Og en god mor er en som sørger for at babyen er god og mett, og fornøyd.

Skrevet

Han kan ha brystvegring, dvs. han føler seg 'tvunget' på puppen og reagerer med å være trassig når han skal spise. Prøv å gå toppløs et par dager (trekk for gardinene) sånn at han skjønner at synet av en pupp ikke betyr at han MÅ spise. Kan hende han tar puppen oftere av dette, også økes produksjonen igjen.

Det du pumper ut sier ingenting om hvor mye melk du faktisk har, nei!

Det går nesten ikke an å miste melka. Man må bare vite hva man skal gjøre for å få i gang melka igjen.

Lykke til.

Skrevet

jeg sammenlignet bare med hvor mye det kom tidligere når jeg pumpet meg, da kunne jeg f.eks. få ut 100ml bare fra det ene brystet.. Det er derfor jeg tror at jeg holder på å få mindre melk enn jeg hadde tidligere.. Og så er jeg ikke "sprengt" på samme måte som før...

Skrevet

Det kan ha med utdrivinga å gjøre...

Som noen over nevnte så er det ikke alltid at det kommer så mye ved pumping, men ungen vil alltid kunne få ut mer. Jeg må pumpe etter junior har forsynt seg først, hvis ikke blir det ikke mye i begeret

Hos meg så hender det at utdrivingsrefleksen er veeeldig treg, og da har det skjedd at junior nekter å fortsette å suge til melka kommer. Særlig hvis han ikke er spesielt sulten, for eksempel etter vi har vært gjennom økedøgn. Hjelper ikke om spruten kommer etter han slipper, han har bestemt seg. Hadde en kveld han la seg på grøt fordi jeg tilslutt ikke klarte å slippe melka. I løpet av neste formiddag var det bra igjen.

Lykke til med eller uten mm!

Skrevet

Jeg fullammet til 6 mnd, men fikk ikke ut noe da jeg pumpet!

Og brystspreng har jeg ikke hatt på 5 mnd!!!

Du gir opp for fort, HI, du trenger nok mer kunnskap. Gå på ammehjelpen.no.

Skrevet

:-)

Jeg så innlegget ditt her, det var jo som å lese om snuppa mi, men problemet er jo at det kommer så lite når jeg pumper. Egentlig greit med flaske (da kan jo pappa'n mate også). Men jeg hadde håpet å kunne fullamme hvertfall til hun er 6 mnd.

Jeg har tenkt til å prøve å pumpe hver 2. eller 3. time og håpe at jeg får opp produksjonen igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...