Gå til innhold

Gode tips til å få i barnet antibiotikamikstur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter langvarig ørebetennelse og masse puss måtte vi begynne på penicillin idag, men det er jo helt håpløst å gi! 1,5 år og skjønner ikke hvorfor han får dette vonde greiene. Synes ikke det er noe særlig å sprøyte det inn med en hylende unge, men tviler på det finnes så mange snarveier. Men noen tips for at det går litt smidigere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi fikk tabletter i stedet for mikstur, enklere å lure ungene....

for da knuste vi tabl og blandet med biola drikkeyoughurt!

Ellers var det sprøyte jeg tenkte på.... har vel ingen bedre tips der ;)

Skrevet

For en tid siden gikk mini (da 16 mnd) på ab.mixt,og da var det endel hyling til å begynne med når jeg ga han det med sprøyte.Men så ga jeg han en egen sprøyte til å leke med,det synes han var morsomt.Så etterhvert laget vi et lite rituale rundt medisinen,der vi satte oss i en bestemt stol og jeg trakk opp medisin.Så sa jeg at vi skulle klappe når han hadde tatt den,gikk så fint at:)Han sprang etterhvert å satte seg der selv,og sa medisin...Var så stolt da vi klappet:)

Skrevet

Hvilken type er det han får? Jeg har hørt at det er en type som smaker skikkelig vondt, og da er det jo ikke rart barna ikke vil ha den. Smak på den selv, smaker den forferdelig, ring legen og hør om du kan få en annen. Som regel er jo antibiotikaen søte og gode på smak til slike små, slik at det skal være lettere å få i dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...