Deidei Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Da var dagens ultralyd over. Ikke helt som vi var vant til. Er under ekstra oppfølging av lege og sykehus pga svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Så vi er inne til UL hver 3 uke for å sjekke at babyen vokser som den skal, noe den gjør. .heldigvis.. Men jeg hadde en episode tidligere i uka med en hodepine og synsforstyrrelser som ikke var den samme jeg har når jeg har migrene. Så jeg nevnte det for legen på sykehuset idag.. og nå sitter jeg her med sprøyter som skal taes hver dag fram til fødsel og i 6 uker etterpå.. blodfortynnende. Hodepinen og synsforstyrrelsen var visst et forvarsel på en evt blodpropp.. Jeg har aldri vært utfor sånt før.. blir litt bekymret jeg nå da.. Er det noen som har opplevd det samme?? Jeg er nå i uke 33, men babyen i magen er stor og er nesten 2800g og har et vekstavvik på +27%.. Noen som har erfaringer med dette, som evt kan fortelle meg litt?? Venter spent..
lille sprelle Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg sitter her med 2 sprøyter om dagen og inmari tett oppfølging pga blodpropp i uke 20. Skal kose meg med sprøytene i 3 mnd etter fødsel. Jeg var på kontroll på mandag (32-5) og jeg får nok en mindre baby enn deg... kun 1900 Det går helt fint med sprøytene. Synes det var litt ekkelt i starten og så blir det av og til et lite blodbad når man treffer forkjært, men det venner man seg til. Du er heldig hvor du har fått dette i forkant - blodpropp er vondt og dessuten får det konsekvenser for resten av livet da man ikke lengre kan bruke hormonpreparater. Du bør sjekke om det gjelder for deg også, men det er vel bare for oss som fikk blodpropp vil jeg tro... Skal nå på kontroll i morgen med tanke på svangerskapsforgiftning... så vi bytter sykdom vi (har forresten også migrene - og det gjorde vel at jeg ikke reagerte på symptomene) Lykke til!
lille sprelle Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Glemte å si - skal føde helt normalt og vaginalt osv likevel. Har fått beskjed om at jeg skal ringe med en gang noe er på gang slik at sykehuset overtar ansvaret for medisineringen. De vil vel helst ikke ha noen som akkurat har tatt fragmin rett i fødsel. Nå går vel antagelig jeg på høyere doser enn deg, men det er jo greit å la sykehuset ta ansvaret.
Deidei Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2008 Jeg skal visst ta 1 sprøyte hver dag fram til fødsel og i 3 mnd etterpå. Jeg har ganske ofte migrene og hodepine, men denne var annerledes. Synsforstyrrelsene også.. hele høyre feltet ble liksom borte.. men det gikk over etter ett par timers tid.. Så jeg tenkte ikke mer på det. Nevnte det bare til legen som gjorde UL på meg idag. De kunne ikke si sikkert OM det var blodpropp, men de "trodde" det var et forvarsel. Så de skulle være føre-var liksom.. en forebyggende behandling.. Vil dette få noen konsekvenser for fødsel? Jeg vet ikke hvordan fødsel jeg får heller. Hadde keisersnitt med første.. Jeg er liksom litt urolig nå.. vet liksom ikke helt hva dette dreier seg om.. Jeg har fått Klexane jeg da.. vet du noe om dem?? Takker masse for informasjonen din... Litt godt å vite at jeg ikke er alene om det. Ingen i min omkrets har vært borti dette heller... så jeg føler meg litt ensom da..
lille sprelle Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Har ikke peiling på klexane. For meg var det ikke noe tvil om blodpropp i lysken Det er vel også derfor jeg har fått relativt høy dose (har jeg skjønt at det er) og to sprøyter om dagen. Det er bra du slapp den opplevelsen - det kunne jeg godt vært foruten. Jeg har fått beskjed om at jeg etterpå aldri kan bruke hormonpreparater igjen, så nå har jeg begynte å se meg om etter annen prevensjon. Har fått sansen for disse ladycomp osv produktene, litt herk å måtte måle, men.... vi får se hva jeg/vi ender opp med.... Konsekvenser for fødsel har jeg fått beskjed om at det ikke er, ikke noe annet enn at jeg ikke skal gå over termin - og ærlig talt så tror jeg ikke at jeg hadde klart det heller. Det røyner hardt på nå 7 uker før termin. Som ei venninne sa til meg - du får bare finne en liste over plager osv og begynne å krysse av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå