Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Datteren vår går mye på tå, og det komenterte de i barnehagen. De foreslo at vi skulle kjøpe tøffler eller innesko til henne. Frem til nå har hun brukt myke skinntøffler/sokker. Jeg trodde det var anbefalt å la barna bruke hele foten så mye som mulig og har derfor bevisst ikke kjøpt innesko. Noen som vet hva "ekspertene" anbefaler? Hun er snart to år.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Min har litt problemer med hoftene, så vi går hos spesialist i fysioterapi, som jobber mye med barn. Hun anbefaler at han går barbeint eller bare med sokker inne, fordi da jobber foten bedre mot underlaget. Etter råd fra henne lar jeg han gå i vår seng mens jeg sitter der, da er underlaget ustabilt og han må jobbe med hele foten. Hun anbefaler at han i størst mulig grad går uten sko (hehe, ikke ute nå da). Min har forresten tøfler i åpen barnehage, men jeg har kjøpt sånne robeez med lærsåle, de er myke og gode og holder ikke foten stiv:)
Honningmelon Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jenta mi på 15 mnd går også mye på tå. Helsesøster mente det kunne vært nyttig med en time hos fysioterapeut, så vi skal dit en tur. Og da skal jeg høre etter hva de anbefaler om bruk av sko eller ikke. Men, enn så lenge har jeg ikke på henne sko inne. Ettersom jeg er veldig enig i det hun over meg skriver :-)
Thea Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Takk for gode svar. Tenker jeg ringer helsestasjonen for å høre om jeg får snakke med en fysioterapeut der evt få en time. Ha en fin kveld:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå