Gå til innhold

Teit uttrykk at man ikke får babytiden tilbake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får vel ingen tid tilbake....?

Syns det blir så teit når noen kommenterer at man ikke får denne tiden tilbake når folk "klager" over babytiden. Får man tilbake de første årene eller for eksempel tenårene? Alle epoker har sin sjarm og noen liker noen perioder bedre enn andre... Sånn er det jo bare:)

Måtte bare si det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det er teit. Grunnen til at man sier dette er at det føles som om babytiden går mye fortere enn andre tider. Pga at babyene har så stor utvikling på kort tid. Tenk på forskjellen på en nyfødt og en 1-åring. Men på en 11-åring og en 12-åring er det mye mindre forskjell. Og på en 30-åring og en 31-åring er det vel egentlig ingen forskjell i det hele tatt. Derfor føles det som om babytiden går veldig fort!

Måtte bare si det...

Skrevet

Vel..baby-tida er ei fantastisk tid. Heilt utrulig, fantastisk, herlig tid.

Men, eg er jaggu glad vi berre trenger å gå igjennom den ein gang pr. unge...for jamen er det ei slitsom tid og!!! Veldig slitsom!

Skrevet

For min del ligger det en på minnelse om å huske å stoppe litt opp, nyte godene. Det er en spesiell tid, som kan føles som en lang evighet. Nettopp fordi den er så krevende.

Men på et boff er de første mnd`ene over likevell. Da er det nesten som om en har vanskelig for å huske.

Jeg synest nesten ikke jeg har rukket å fått nok babykos med pia som nå er 5mnd jeg!

Enda vi egentlig ikke har gjort så mye annet enn å kose oss hjemme med baby!

Skrevet

Jeg er egentlig glad ikke denne babytida kommer igjen jeg.... Har vært kjedelig, og sjuk baby er lite festlig!

Må si jeg har vært av den uheldige typen som håper jeg aldri i hele mitt liv blir gravid igjen!

Skrevet

Det jeg synes er teit over det svaret når noen klager over at babytiden er slitsom er rett og slett at de(vi) som ikke trives med babytiden gjerne ikke ønsker å få den tilbake heller eller kommer til å savne den... Har 3 barn nå og jeg VET at jeg ikke kommer til å savne babytiden så jeg blir rimelig irritert at folk sier jeg må nyte den forjeg får aldri den tiden tilbake. Takk og pris for det tenker jeg da i mitt stille sinn, jeg elsker barne-tiden jeg, men ikke babytiden!

Skrevet

Jeg liker heller ikke uttrykket. Jeg syns denne babytiden er utrulig slitsom og som flere her har sagt, er jeg også glad vi bare trenger gå gjennom denne perioden kun en gang pr unge. Jeg ville selvfølgelig ikke vært foruten såklart, men føler nesten at det er noe galt med meg når jeg sier jeg er sliten og jeg får som svar tilbake at "åå, du må ta vare på denne tiden, du får den aldri igjen".

Skrevet

helt enig med HI. Og det er jo heller ikke gitt at alle får e babytid som er verdt å nyte og dvele ved....

Skrevet

Synes så mange haster videre og bare er mest opptatt av å glede seg til hvordan det blir når barna blir større og klarer seg mer selv. Tror det er viktig å ikke problematisere alt mulig i småbarnsperioden, men heller forsøke å nyte mest mulig av den tiden man har sammen)

(Jeg er en av dem som har mistet et barn så jeg har lært "the hard way" at det er viktig å nyte mest mulig NÅ, for i morgen kan det være for seint.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...