Gå til innhold

Taushetsplikt for sjefen ang. graviditet?

Hla80

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 8. På grunn av en hektisk periode på jobb var det vanskelig å finne en time hos legen som passet og da så jeg meg nødt til å fortelle sjefen min om graviditeten. Har ikke fortalt det til noen andre ennå, men nå har sjefen min fortalt det videre til sin sjef igjen (som har samme omgangskrets som meg) helt uten grunn! Jeg har bedt henne flere ganger om å ikke si noe til noen, men jeg stoler ikke på at hun blir å holde tett. Hun har nevnt at hun hadde en plan om å komme med små hint til meg mens de andre på jobben hørte på, sånn at de skulle forstå det, og dette etter at jeg har bedt henne om å holde tett!! Jeg er så sint og føler meg så tråkka på at jeg har ikke ord!!

Hvilke rettigheter har man i en slik situasjon? Jeg mener hun burde ha taushetsplikt og vurderer sterkt å ta kontakt med fagorganisasjonen!

Må vel nevne at grunnen til at jeg ikke vil det skal komme ut ennå er at jeg har hatt en SA i 12.uke for ca et halvt år siden.

Takknemlig for svar:-)

Eller litt sympati;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, jeg kjenner det bobler litt i kroppen.. dette er jo helt uakseptabelt! jeg forstår utrolig godt at dette er frustrerende! helt respektløst. det er tydelig at sjefen din opptrer svært uproffesjonelt, og du får virkelig vurdere hva du gjør videre. det er jo tydelig at du ikke kan betro deg til han/henne lenger. lykke til i hvertfall! håper dette ordner seg for deg!! ;o)

Skrevet

Slike har vi dessverre også på jobben, bla tillitsvalg som utrykelig ble bedt om å ikke si det videre har ikke holdt seg på dette. Skuffende og uproffesjonelt! Jeg ville har henvendt meg til fagforening og bedt om å undersøke personalpolitikken hos dere.

• 5 uker senere...
Skrevet

jeg ble sykemeldt i uke 8 pga kvalme. Forklarte situasjonen for sjefen min,og daglig leder og regnet med at dette ble mellom oss da det var tildlig. Når jeg kom tilbake visste alle at jeg var gravid, noe som var greit men ble litt paff. Hadde uansett ikke sagt at de skulle holde tett men mente de har taushetsplikt ang sykemld og ikke skal gå å annonsere dette selv om jeg ikke sa at de ikke skulle si det.......er dette normalt liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...