Tjorven1 Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Vi skriver 2008 nå, da jeg sjekket sist i 2005 var dette ennå ikke lov, på tross av at sed donasjon har vært tillatt i åresvis... Urimmelig kvinnediskriminerende! Jeg skrev da en rekke brev til de forskjellige dep. Ett fikk jeg svar fra som skulle ta opp saken i en eller annen nemnd. Dette har jeg forstått skjedde i 2007, men ennå er det ikke tilllatt med eggdonasjon. Grunnen til min sterke interesse er at jeg har ett fantastisk vennepar som skal igang med siste ivf forsøk. Jeg synes det er helt skammelig at det skal være forskjell på å kunne får egene barn ut i fra om det er mannen eller kvinnen det er noe "galt" med! Hva er status ang. egg donasjon? -og hva kan vi/man gjøre for at likestillingen kan seire på området?
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Dette skulle jo jeg ha vært helt oppdatert på, da, som holder på med det, tross alt, men jeg vet ikke. Håper noen andre vet...Synes også det er fryktelig diskriminerende at det ikke er lov her i landet. Er det min skyld at jeg er kommet i tidlig overgangsalder, liksom....Burde ikke det ( og kvinner med dårlig eggkvalitet) sidestilles med menn med dårlig sædkvalitet? Vet det fortsatt jobbes for at det skal bli lov, og du vil helt sikkert finne mer om hvor langt jobben er kommet inne på ønskebarn.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har prøvd og søkt litt nå, og "Stortinget er i ferd med å revidere bioteknologiloven og til høsten vil trolig politikerne se på feltet eggdonasjon. Flere partier har ikke bestemt seg for et felles ståsted, men mange enkeltpersoner har sterke meninger". Kan ikke se at det er kommet noe nytt etter det, men håper noen vet:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå